כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
1,500 אורחים

השליח מתחתן: האירוע היהודי הגדול ביותר בתולדות האמירויות

יום חג באיחוד האמירויות: 1500 אורחים מכל רחבי העולם, ובהם בני מלוכה אמירתים, רבנים ואישים בכירים, משתתפים בשעות אלו בחתונת הרב של האמירויות ושליח חב"ד הרב לוי דוכמן באבו דאבי. "החתונה הזו", אומר אחד משלוחי חב"ד באמירויות, "היא הצדעה למהפכה היהודית שחולל פה שליחו של הרבי מליובאוויטש"

השליח מתחתן: האירוע היהודי הגדול ביותר בתולדות האמירויות
חתונת הרב לוי דוכמן צילום: Jewish UAE / Christopher Pike

יום חג בקהילה היהודית באיחוד האמירויות, לרגל יום חתונתו של רב האמירויות ושליח חב"ד הרב לוי דוכמן, עם הכלה לאה חדאד מבריסל. החתונה החסידית המדוברת הוכתרה בתקשורת המקומית כ"אירוע היהודי הגדול ביותר בתולדות איחוד האמירויות".

1,500 אורחים מכל רחבי העולם נהרו משעות הלילה לאבו דאבי, להשתתף בחתונה החסידית של הרב דוכמן, המתגורר באיחוד האמירויות כבר שמונה שנים. בין האורחים הרבים שהגיעו לחתונה, בולטים בני מלוכה אמירתיים, רבנים, ואישים בכירים.

מאז בואו למקום, זכה הרב דוכמן, שליח חב"ד, לייסד שורה של מוסדות יהודיים המשרתים את יהודי האמירויות. כיום הקהילה באמירויות צומחת ללא הפסקה ונחשבת לקהילה היהודית הצומחת ביותר בעולם הערבי בן זמננו. בשנתיים האחרונות הצטרפו עוד 4 זוגות שלוחי חב"ד לפעילות הענפה של הרב דוכמן.

"החתונה", אומר אחד משלוחי חב"ד באמירויות, "הנערכת ביום ח"י אלול - יום הולדתם של 'המאורות הגדולים', מייסד החסידות הבעל שם טוב ומייסד חסידות חב"ד אדמו"ר הזקן, ממחישה את המהפכה החסידית שהביאה ומביאה לצמיחה המרשימה של החיים היהודיים ברחבי האמירויות ולא פחות מכך את היחס המרשים של השלטונות לקהילה. החתונה הענקית הזו היא הצדעה למהפכה היהודית והחסידית שחולל פה שליחו של הרבי מליובאוויטש".

הרב דוכמן, ימשיך גם אחר נישואיו, את שליחותו החב"דית, עם רעייתו הרבנית השליחה. מאז שהגיע למקום, כאמור לפני שמונה שנים, נהנית הקהילה היהודית ממוסדות מתפתחים, ובהם בתי כנסת פעילים, בתי מדרש, מוסדות חינוך, מסעדות כשרות, ועוד. לצד כל זה, מקיים הרב דוכמן פעילות ייעודים עם יהודים מכלל הגילאים, כל זאת בשיתוף פעולה ראוי לציון מצד הממשל האמירתי.

לוי דוכמן חב"ד איחוד האמירויות הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד