כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הרשימה המלאה

סמוטריץ' הציב שיריונים, ודחק את המועמד

אחרי פריימריז באחת המפלגות שמרכיבות את הרשימה, מו"מ עיקש של שתיים מהן, וחיבור בדקה ה-90 עם השלישית - בלוק סיעת 'הציונות הדתית' הגיש את רשימתו לוועדת הבחירות המרכזית • סמוטריץ' דחק בשני שיריונים את פעיל הימין צבי סוכות; אחת הסיבות: קרבתו לראש מועצה אזורית שומרון

סמוטריץ' הציב שיריונים, ודחק את המועמד
בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש90

בניגוד לבחירות הקודמות, המפלגות המרכיבות את בלוק 'הציונות הדתית' הגישו היום (רביעי) את רשימתן לכנסת, יממה לפני סגירת הרשימות. רגע לפני ההגשה, נרשמו כמה שינויים ברשימה.

השינוי המרכזי הוא בגזרת מפלגת 'הציונות הדתית', כאשר היו"ר בצלאל סמוטריץ' הודיע על שני שיריונים בעשירייה השנייה: יו"ר תנועת בני עקיבא העולמית אוהד טל, בתקווה שימשוך למפלגה ציבור ליברלי יותר בציונות הדתית, ואת משה סולמון, על אך שהתמודד בפריימריז.

בכך, דחק סמוטריץ' את פעיל הימין צבי סוכות למקום ה-16 והלא ריאלי ברשימה המאוחדת. מלכתחילה, סמוטריץ' לא רצה שסוכות ישובץ גבוה, וגורמים המעורים בפרטים מספרים כי אחת הסיבות לדחיקה שלו היא קרבתו לראש מועצת שומרון, יוסי דגן.

סוכות היה עוזרו של דגן, ונחשב מקורב לו, ומלבד העובדה שסוכות יכול לאיים עליו בתוך המפלגה כדמות פופולרית בהתיישבות, סמוטריץ' לא רצה שלדגן תהיה אחיזה במפלגתו. מטעמו של סמוטריץ' טוענים כי בלי קשר לזהות מועמדים הוא התכוון לשריין, ומסרו: "קשקוש מוחלט".

שינוי נוסף הוא בגזרת 'נעם'. בצהריים היה נראה כי היא תרוץ באופן עצמאי, אלא שהלחץ מצד נתניהו עשה את שלו - וחבר הכנסת אבי מעוז ישוריין במקום ה-11, בניגוד לדרישותיו המוקדמות לשיבוץ בעשירייה הראשונה.

הרשימה המלאה:
1. ח"כ בצלאל סמוטריץ'
2. ח"כ איתמר בן גביר
3. ח"כ אופיר סופר
4. ח"כ אורית סטרוק
5. יצחק וסרלאוף
6. ח"כ שמחה רוטמן
7. אלמוג כהן
8. ח"כ מיכל וולדיגר
9. עמיחי אליהו
10. תא"ל (במיל') צביקה פוגל
11. ח"כ אבי מעוז
12. אוהד טל
13. לימור סון הר מלך
14. סא"ל (במיל') משה סלומון
15. יצחק קרויזר

מפלגת הציונות הדתית אבי מעוז בצלאל סמוטריץ' צבי סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד