כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ואיפה ההסתדרות

חברת יוניליוור תתקפל? רשתות השיווק בהודעה דרמטית

שש רשתות שיווק מהמובילות בארץ הודיעו כי תתנגדנה להעלאת המחירים השערורייתית שהודיעה חברת יוניליוור | התנגדות הרשתות מהווה מכה קשה ל'יוניליוור' עקב העובדה שהן מחזיקות בכ-90 אחוזים מנתח השוק

חברת יוניליוור תתקפל? רשתות השיווק בהודעה דרמטית
צרכניה. אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

השבוע הודיעה לרשתות השיווק חברת יוניליוור שמייצרת את מוצרי תלמה, בייגל בייגל, קליק ועוד, שתעלה את המחירים של מוצריה החל מחודש נובמבר.

בעקבות הודעת החברה יצאו רשתות השיווק הגדולות למלחמה בתאגיד. ברשתות זועמים על ההתייקרות המתכוננת וטוענים שהיא מנופחת.

כזכור ענקית המזון יוניליוור הודיעה לרשתות השיווק שהיא תייקר מאות מוצרים בשיעור של 7.5% ועד ל-15%. בנוסף, החברה מייצרת ומייבאת מוצרי טואלטיקה, שגם הם צפויים להתייקר בשיעורים של 10%-12%.

אך מסתבר שתאגיד הענק יתקשה ליישם את מדיניותו. בצל יוקר המחיה ממשיך להכות ללא רחם כאשר מידי תקופה אנו עדים לחברות נוספות אשר מנסות את כוחן ומזלן על גב הצרכן, מסתבר שיש מי שמתייצבות כחומה בצורה מולן.

מדובר בלא פחות משש רשתות שיווק מהמובילות בארץ אשר הודיעו כי תתנגדנה להעלאת המחירים השערורייתית. 

בתוכנית 'הצינור' המשודרת ב'ערוץ 13' חשף גיא לרר את שמותיהן של אלו שסירבו להעלאת המחירים של יוניליוור, בין הרשתות: רמי לוי, שופרסל, אושר עד, יוחננוף, מחסני השוק, ורשת המזון ויקטורי, בנוסף ציין לרר בטוויטר כי רשת הסופרמרקטים יינות ביתן עדיין לא השיבה אם תצטרף לחרם. יש לציין כי התנגדות הרשתות מהווה מכה קשה ל'יוניליוור' עקב העובדה שהן מחזיקות בכ-90 אחוזים מנתח השוק, עובדה שיכולה להביא את החברה לחזור בה מעליית המחירים המתוכננת.

לצד זאת יצוין כי הפעם ההסתדרות לא מצטרפת למאבק. גורם בכיר ב'הסתדרות' אמר היום לגלי צה"ל: "אין לנו כרגע פעילות מתוכננת נגד יונילוור. הם אמרו שיעלו מחירים בנובמבר, יש זמן".

רק נזכיר את יציאת ההסתדרות לרחובות וההפגנות מול בתי בעלי 'דיפלומט' ו'שסטוביץ' לפני כחודש כשהודיעו על העלאת מחירים.

צרכנות יוקר המחיה התייקרות רשתות שיווק יוניליוור התנגדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד