ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ספין מתואם או משבר אמיתי?

עימות בין בנט לשקד: "נמצאת בפוסט טראומה" | היא: "חזרתי הביתה"

האם יחסיהם של בנט ושקד, השותפים הכי נאמנים זה לזה בפוליטיקה נסדקו סופית? בנאום שנשא בנט הוא עקץ את שקד על כך שחזרה לזרועות הימין ואמר כי הממשלה הבאה צריכה להיות במתכונת זו היוצאת | שקד מיהרה להגיב: "הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות"

עימות בין בנט לשקד: "נמצאת בפוסט טראומה" | היא: "חזרתי הביתה"
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נשא הערב (רביעי) נאום פוליטי ראשון מאז עזב את תפקיד ראש הממשלה והודיע כי לא יתמודד לכנסת ה-25 לצורך פסק זמן פוליטי.

בדברים שאמר בכנס של תנועת 'פנימה' בעיר לוד הוא שיגר עקיצה מרומזת לשותפתו הפוליטית בעשור האחרון, השרה איילת שקד ששינתה כיוון השבוע והחלה לתמוך באופן גורף בממשלה תחת בנימין נתניהו, כשהשבוע הודתה כי עשתה טעויות בכל הקשור לממשלת השנוי בה היא עדיין חברה ומכהנת כשרת הפנים.

"נדמה לי", אמר בנט שנמצא כיום בתפקיד ראש הממשלה החליפי, "ואני אומר זאת בצער, שחלק מאלו שאומרים כעת שזו היתה טעות, פשוט נמצאים בפוסט טראומה. הם מורתעים, רמוסים וכתושים. אני לא שופט אותם ואני לא כועס. אני ראיתי בעיני וחוויתי על בשרי את המכונה שמחצה אותם. יום אחרי יום. אחד אחרי השני. את המכבש".

בנט לא מתחרט על הממשלה שהקים ואמר כי "זו היית החלטה הכי ציוניות שקיבלתי בחיי", למרות שהוא מודה כי "שערי גיהנום נפתחו עלי", עדיין הוא טוען כי "חשיבה מעוותת כאילו החלטה פוליטית כזאת או אחרת היא עילה להתעללות נפשית בלתי פוסקת".
 
על הממשלה הבאה אמר בנט: "חובה להקים את "ממשלת החיים עצמם" במודל הפעולה של הממשלה בראשותי בשנה החולפת, אך בהרכב אחר, של המפלגות המרכזיות בישראל כבסיס הממשלה, ואז לצרף גם את הקטנות משני הצדדים ממשלה שמניחה באופן זמני לסוגיות עם רגישות אידיאולוגית".

איילת שקד הגיבה לדברי בנט כמו מה שנראה כעימות ביניהם ומסרה: "הממשלה הקודמת הייתה אילוץ שנוצר מחרמות, ולכן התפרקה. הגיע זמן לשים סוף לחרמות. איילת הבית היהודי בראשותי תביא להקמת ממשלת ימין. חזרתי הביתה. חזרתי לימין".

מלבד הפן האישי בחברות הארוכה ביניהם, שקד מרוויחה מההתקפה של בנט שמקרב אותה לימין בתדמית כמי שלא קשורה אליו וכמי שיש לה פוסט טראומה מהממשלה וכנראה לא תעשה זאת שוב. לצד זאת עולה התהיה, שמא הכל מתואם ביניהם כדי לקרב אותה בחזרה לגוש.

איילת שקד נפתלי בנט בחירות לכנסת ה-25 עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד