ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דרכו האחרונה של גיבור

המונים ליוו את בר פלח למנוחות: "הסיוט הכי גדול קרה"

רס"ן בר פלח הי"ד, בן 30 מנתניה, נהרג הלילה בהיתקלות עם מחבלים בג'נין • אחיו ספד לו: "החיילים כינו אותך 'קטר פלדה'. הקצין מהסיירת, שרצה כל כך לפקד עליה - מאפשר לה היום להיפרד ממנו בדרכה שלה"

המונים ליוו את בר פלח למנוחות: "הסיוט הכי גדול קרה"
הלוויתו של רס"ן בר פלח הי"ד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אלפים ליוו הערב למנוחות את רס"ן בר פלח הי"ד, שנהרג הלילה (רביעי) בהיתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה באזור ג'נין. אריאל, שהיתה אמורה להינשא לו, ספדה לו: "גבר שלי, חיים שלי, שלקח על עצמו כל כך הרבה ושם את האחר לפניו, האדם הכי טוב שהכרתי בחיים. אתה אור לכולם. הבטחנו שנעבור את זה ביחד, ידענו שהשבועות האלו יהיו קשים, ידעתי מה אדם רגיש כמוך עובר כל ערב, כמה אתה מוותר על עצמך, לא ישן ולא אוכל".

"כרגע אני רק רוצה להיזכר בך", היא המשיכה, "הסיוט הכי גדול של החיים שלי קרה. אני אוהבת אותך ותמיד אוהב אותך. נהיה חזקים בשבילך. היית הכול בשבילי".

עוד בנושא:

חילופי אש באזור ג'נין: שני מחבלים פתחו בירי וחוסלו; קצין נהרג

הקצין שנהרג בחילופי הירי: רב-סרן בר פלח הי"ד

עמוס, אחיו של בר, ספד לו: "אחינו איש אמיץ היה על משמרתו נפל. כמה כוח, עוצמה וחוסן, כמה מנהיגות ואהבה. 'קטר פלדה', כך כינו אותך החיילים שלך. הקצין מהסיירת, שרצה כל כך לפקד עליה - מאפשר לה היום להיפרד ממנו בדרכה שלה".

רס"ן בר פלח הי"ד.

"הבטחת שתשמור עלינו", האח המשיך. "היית מגיע בהפתעה למושב ולוקח אותי לבריכה. למה בר? למה לא הקשבת לאבא שאמר לך אל תהיה גיבור? ועכשיו במקום לשמור עלינו הוא שומר עליך שם למעלה". פלח, בן 30 בנופלו, היה סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל.

ריקי, אחותו של בר, הוסיפה: "מבחינתי אתה מאחוריי, שם לי את היד על הכתף עם המשקל הכבד שלך. אני רוצה להגיד לך תודה שאתה לצידי, מרים אותי, מחנך אותי, מציק לי. מבטיחה שאהיה חזקה בשביל כל המשפחה. תודה על כל הדברים שעזרו לי להיות מוכנה לחיים האמיתיים, אבל לזה לא הכנת אותי. אני זוכרת איך הייתי מעירה לך שהרכב נראה כמו מזבלה, ואמרת לי שכשתגורי ברכב תביני. מבחינתי לא תעזוב לעולם. תמיד תהיה הגיבור שלנו. אוהבת הכי בעולם".

קטע ארכיון מדובר צה"ל.

מפקד יחידת עוקץ, עמית סברבסקי, נפרד מחברו: "לרגע בו אאבד אותך לא הכינו או הכשירו אותי מראש. מוזר לדבר עליך בלשון עבר, חבר יקר ואח שחי בלב של כולנו. בכל מקום שאליו הגעת השארת חותם. במסלול היית הלוחם הכי חזק עם הכלב הכי חזק, כלוחם חתרת לבצע את משימותיך בצד הטוב ביותר. כמפקד הובלת בגאון את פקודיך. בפה מלא ובאמונה שלמה אני אומר - אתה איש גדול שעשה דברים גדולים. לקחת חלק במבצעים שטרם פורסמו. לוחם איתן מקצועי חד. עם סכין בין השיניים".

"כמה התגאת במדים, באיזו זקיפות קומה הצדעת לדגל", סברבסקי המשך. "שירתנו יחד שנים כתף אל כתף. התאפיינת בשמחת חיים, עשייה חברתית ואהבת אדם. אני עומד פה שבור לב ולא מאמין שאתה אינך עוד".

שני המחבלים שחוסלו מירי כוחות הנח"ל הם אחמד איימן אברהים עאבד, תושב כפר דאן בן 21, ועבד אלרחמן האני עאבד. איימן הוא איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. לדברי המקרות פלסטיניים, הוא התגייס למנגנונים לפני תקופה קצרה ופעל בשורות המודיעין הצבאי הפלסטיני. זמן קצר אחרי האירוע גדודי חללי אל-אקצא פרסמו הודעה בה לקחו אחריות על ההיתקלות.

לדברי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל אבי בלוט, פלח הסתער על המחבלים וירה לעברם לפני שנפגע. בסרטון שפרסם הערב, אמר ראש הממשלה יאיר לפיד כי רס"ן פלח: "גיבור ישראל, נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים". לפיד הוסיף כי אחד המחבלים ההרוגים הוא איש המודיעין המסכל של הרשות הפלשתינית. "זו עליית מדרגה", אמר. "בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר, אנחנו לא נהסס לפעול. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה".

 

רב-סרן בר פלח ז"ל מסע הלוויה חייל נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד