כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כל הנייעס של השבוע

לייבל'ה חוגג את המפלה של השר יועז הנדל

והשבוע בלייבל'ה: העיתונאי מרשב"ם שהתקרב לראב"ד; ראש העיר של בני ברק מתעדכן מניו יורק על הנעשה ב'מועצת'; בבצ'יק מתאמן מול המצלמות; הזמרים והצלמים חוגגים; והסידור המיוחד שריגש את הח"כ החרדי שדמע 

לייבל'ה חוגג את המפלה של השר יועז הנדל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה היה השבוע שבע רצון. כפי הנראה, גוש הימין הולך על אחדות כמעט לפי הספר; לייבל'ה שלא נכנס למחלוקת ב"יהדות התורה", שמח על האחדות שהתגבשה - ולא משנה מי ניצח ומי התקפל. 

מצד שני, הרעייה, הינדל'ה, הייתה זו שאמרה ללייבל'ה כי דווקא בעלזא צריכים להיות שבעי רצון מהמהלך. "עצם העובדה שלאחר שנודע על האחדות יושבים אלפי חרדים ודנים במשוואות מסובכות של תקציבים ואחוזים זו כבר התקדמות גדולה לקראת לימודי חול מלאים", ציינה. 

אך גודל אירוע האחדות התגמד לעומת לכתו של שר התקשורת יועז הנדל. כשלייבל'ה שמע על פרישתו, סינן ישר: "מה יהיה עם הימין הרך? מי יביא לנו סיבים אופטיים? אוי לנו כי הושברנו ומי ייתן לנו תמורתו".

לייבל'ה שנקלע באותה שעה ל'בייזים' שגרתי במרכז הארץ, קיבל דיווחים על בעלי קווים כשרים שמתקשרים לקווי הנייעס כדי להתעדכן על פרישת יועז הנדל, אך התלוננו כי הקווים חסומים. מצד שני חשוב לציין כי ישנה התרגשות גדולה בתקשורת החרדית בעקבות לכתה של המלכה, כיוון שלראשונה מזה 70 שנה, ניתן יהיה לפרסם את שמו ותמונתו של מלך אנגליה.

לייבל'ה גם שמע על מחזה מרגש באותו הזמן בגאולה: מפגינים נכנסו לחנות סלולר שהפגינו נגדה כדי להתעדכן שם על פרישת יועז הנדל. ויהי לפלא. 

את מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לא היה ניתן לפספס; לייבל'ה ראה את העיתונאי הבכיר ישראל כהן שהיה מקורב לבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל מתקרב גם לבית בראב"ד ויושב בשיא המועצת בחדר הקוויטלא'ך שלפני הכניסה לקודש פנימה. קודם לכן גם קיבל תדרוך צפוף מח"כ יעקב אשר. 

את הרב אברהם פינזל שהגיע בטיסה מיוחדת מארה"ב כדי להקריא את החלטות המועצת, ראה אותו לייבלה בסמוך למעלית המיוחדת בביתו של ראש הישיבה בה עלו זקני חברי המועצת כאשר אור פני ח"כ גפני קרנו מאושר.

ביציאה מהמועצת ראה לייבל'ה את מוישי רבר הרל"ש של ח"כ יצחק פינדרוס. רבר התברך מראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ששימש סנדק בברית לבנו בערב חג השבועות. הגרב"ד שזכר מיד, שאל מה שלום 'שמריהו יוסף חיים' הקטן? ובירך זה הקטן יהיה כמו ר' חיים. 

מועצת גדולי התורה תפסה את ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין בברוקלין ניו יורק. לייבל'ה שכיוון את שעונו לניו יורק, קיבל תיעוד של ראש העיר יחד עם בנו מתעדכנים און ליין מהקראת ההחלטות שהוקראו על ידי אבי פינזל שזכה לדבר לאור מוסדות הפטור שבראשותו. 

את ח"כ יצחק פינדרוס ראה לייבל'ה בביקור במוזיאון 'יד ושם', עם היו"ר דני דיין. פינדרוס הביט בסידור תפילה שנשמר מהמחנות בשואה ועיניו זלגו דמעות.

את ח"כ משה ארבל ראה לייבל'ה בסניף אבעולפיה ביפו ממש 'כאחד האדם' רגע לפני הסליחות בבית הכנסת בראשותו לשם קם בחצות הלילה. 

מוטי בבצ'יק שחיכה לבוס גולדקנופף לראיון, התיישב מול המצלמה ובדק איך זה יראה בעתיד כשהוא יתראיין. לייבל'ה טוען שדווקא שמתאים מאוד. 

לייבל'ה חושף כי ביום ראשון הקרוב יתקיים מעמד קביעת מזוזה למערכת החדשה של עיתון 'המבשר' שתעבור למשכנה החדש והמשודרג באזור התעשייה בביתר עילית. מנכ"ל העיתון משה פרוש הזמין את כל עובדי המבשר למעמד. 

ברחוב יפו בירושלים פגש השבוע לייבל'ה בחסידי ברסלב, ספרדי וחילוני. ולמי שלא זיהה הבחור בלבן הוא לא אחר מאשר אבי אבוחצירא הידוע גם בקרבתו לכיכר ספרא ולבוס שר האוצר ליברמן.

 

לייבל'ה ראה השבוע במרכז האירועים 'אווניו' את עורך עיתון 'הדרך' אברהם דב גרינבוים בחיבוק עם הרב אדיר עמרוצי שחיתן את בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

יועץ התקשורת רפי פרלשטיין שנראה השבוע ממתין בחדר ההמתנה של האדמו"ר מקרעטשניף בעיר רחובות כדי להיכנס עם קוויטל לברכת שנה טובה, עדכן את צופיו האדוקים ברגשותיו. תחת תמונתו עם כובע סמט חסידי, טען כי "זר לא יבין זאת".

מי שביקש להצטרף ולזכות אף הוא לברכה מהאדמו"ר היה האסטרטג ליאור חורב, כשרפי מבטיח לו ביקור ספיישל.

לפני אומן ראה לייבל'ה את הנגיד לואי שיינר (עם זקן באבל על אימו ע"ה) כעת בחדרו של ר' ישעיה'לה בקרעסטיר. 

האמנים נפתלי קמפה ושמילי אונגר ומנהלם המפיק שלום וגשל נצפו למרגלות הוול סטריט של מרכז הסחר העולמי במנהטן, יחד עם המפיק מארה"ב שמואל פאר ויו"ר ארגון השידוכים 'שמחם בבניין שלם'. 

ראש העיר אלעד ישראל פרוש נצפה השבוע באולמי 'עטרת אברהם' בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין שם הגיע לחתונה של הנגיד אנגלמן. 

גם הבנש"ק מסאדיגורה הרב שמעון מנחם נחום פרידמן, שלא נראה מהחתונה שלו, נצפה אף הוא בשמחה. 

את הזמיר ארי היל ראה לייבל'ה מתברך בחמימות מהצדיק רבי שמעון גלאי באחד האירועים הסגורים שנערכו בשלהי השבוע שעבר.

ואלו שמצחצחים את קולם לפני א' דסליחות נצפו מטיילים אי שם: לייבל'ה ראה את הזמר ובעל התפילה משה דוד וייסמנדל והמלחין והבעל מנגן בנצי שטיין. 

את צמד הצלמים שוקי ונפתלי לרר ראה לייבל'ה השבוע באוסטריה למרגלות הנהרות וההרים כשהם נופשים בעוד טיול. 

השניים מיהרו לחזור מהר ולתעד את המועצת הליטאית שהתכנסה לראשונה בבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשיא המועצת.

נאות דשא מיוחד ראה לייבל'ה השבוע, עת החכ"ל מנחם לייזר מוזס לטייל בהרי ירושלים עם הרבי משאץ ויז'ניץ שהגיע מחיפה לפוש לאחר ששוחרר מבית החולים. השניים סיפרו סיפורי צדיקים מאדמו"רי בית ויז'ניץ וסערט.

אפרופו ויז'ניץ, לייבל'ה השתתף השבוע בדינר היוקרתי של מוסדות ויז'ניץ בביתר לטובת בניית בית המדרש הגדול של החסידות בעיר. הדינר שנערך באולם מפואר סמוך לקבר רחל, נחל הצלחה כבירה. מי שליווה את ההכנות לדינר היה האסטרטג חקי מילר שנאלץ להיעדר מהאירוע עצמו עקב לידת התאומים בשעה טובה, מה שנקרא דאבך חגיגה. 

מי שפיקד על ההפקה היוקרתית היה המפיק אייזיק שטיין מ'שחקים הפקות' שגם נצפה חבוש בכובע על הבמה ליד האדמו"ר מויז'ניץ.

את ישי לפידות ראה לייבל'ה בטיסה מהונגריה לישראל לאחר שחזר מהדינר שערך הרב רסקין לטובת בית חב"ד המקומי שחגג 20 שנה. לייבל'ה מקווה כי ההונגרים אכן ישלמו או שלפחות נשיא המדינה לשעבר ריבלין. 

חברי מקהלת היוקרה "נשמה" נצפו בדובאי למרגלות הבורג' חליפה לקראת חתונה חסידית ראשונה בבית האמירויות של הרב הראשי לוי דוכמן.

בחתונה ראה לייבל'ה תמונה אחת: המפיק יוסי פלס, החזן יצחק מאיר הלפגוט, דודי רובינשטיין הצדיק, האחים שיינפלד, שלומי פלס, אפרים קמיסר ואבי גולדשטיין שלא מפספס אף מקום בעולם. 

באחת ממסעות השבוע פגש לייבל'ה את אבימי קלצקין הקלרינט, דודי קאליש המנצח, ורובי טאוב ממקהלת נרננה סוגרים פינות לפני המעמד הגדול המאורות הגדולים באוסטריה בהרי טירול במסע חוג 'זר זהב' של איחוד מוסדות גור. 

בשולי המסע באוסטריה נצפו חברי "נרננה" בדקות של הפקת לקחים עם המפיק לייבי שרנסקי בשדה התעופה בפראג.

לקראת הימים נוראים, ראה לייבל'ה את החרדי של ערוץ 7 איציק ברנדויין מתברך מפיו של האדמו"ר מפיטסבורג שגם התייעץ עם הרבי על נושא מסוים. 

את הרב יוסף שטראוס נאמן ביתו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ראה לייבל'ה השבוע חותם כעד על שטר התנאים באירוסי נכדו חביבו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, החתן יהושע זליג גרבוז בן לחתנו הגר"א גרבוז ר"י ארחות תורה.

את מנכ"ל רשת התקשורת הגדולה והמשפיעה של חב"ד ליובאוויטש, הרב חיים שאול נוישטט, ראה לייבל'ה משדר לייב מתפילת שחרית בבית הכנסת הגדול של 770 בברוקלין, שידור שעבר לאלפי מנויים בקבוצות "עדכוני חב"ד".

לפני חזרתו לארה"ב, לייבלה ראה את מנדי טווערסקי בבילוי בשוק ליל שישי לצד מנהל קבוצת פילפוליטיקה השחקן חיים אליעזר פונפדר. 

מ"מ וסגר"ע י-ם צביקה כהן שיזם כל לילה ברחבי העיר מעמדי הסליחות, השתתף בסליחות בישיבת 'אור החיים' שבראשות ראש הישיבה וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז.

לייבל'ה התרגש השבוע ממעמד ההצדעה של בכירי הרפואה בישראל לרגל השקת קמפיין הצ'רידי לארגון 'מגן לחולה' ובהשתתפות גדולי ראשי ישיבות ורבנים. לייבל'ה חיפש את זווית הצילום הטובה ביותר ותפס את הרב בני פישר ומנהל הקמפיין אהליאב אבוטבול ברגע של נחת צופים בסרטון התדמית. 

עיניו של אבוטבול צדו את לייבל'ה מצלם והוא סיפק לנו בעצמו סלפי מחויך. 

בכירי יועצי רפואה במגזר החרדי הגיעו השבוע למעמד הרמת כוסית וסיכום שנה עם הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה'- המנכ"ל הפרופ' יורם וייס, מנהל בית החולים 'הדסה עין כרם' ד"ר ינון בודה ורב המרכז הרפואי הרב משה קליין.

לפינת המזל טובים והשמחות

ברכת מזל טוב לעוסק בצרכי ציבור באמונה הרב ניסים לוי, רב קהילת 'תפילה למשה' בפתח תקווה, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

לייבל'ה הגיע השבוע לירושלים לשמחת בר המצווה לבנו של קמב"ץ 'מאה שערים' יואליש קרויס שם נחגג גם שבע ברכות אחרון לבתו, וגם בר מצווה לבנו מרדכי יהושע. לייבל'ה ראה את העיתונאי יאיר לוי שחצה את הקווים השבוע והצטרף לאתר החרדי הגדול בעולם 'בחדרי חרדים' ככתב השטח של גזרת ירושלים והסביבה. לייבל'ה שולח ברכות ליאיר לוי. יודעי דבר יודעים כי יאיר נועץ קודם לכן באחים הקדושים לבית הירש מ'נטורי קרתא' שהגיעו גם הם למפגש החברים שכינס יואליש באולם של סאטמר. 

לייבל'ה שם לב כי העוגה המפוארת לחתן בר המצווה חסרה כמה אותיות. מתברר, כי העוגה שהוזמנה במחיר 400 שקלים, הגיע לשמחה עם השם 'מרדכי אליהו' ולא 'מרדכי יהושע', אופת העוגה טעתה וחשבה שמודבר אולי ברב הראשי לשעבר. אצל קרויס לא התבלבלו והורידו כמה אותיות שיהיה בערך וזכר ל'יהושע'. 

לייבל'ה קיבל בבום ובבשורה את השמחה הגדולה בהולדת התאומים בהפתעה בבית משפחת קרויזר שבגבעת זאב, באותה שעה עולם הפרסום עצר מלכת, נתי קרויזר ורעייתו פייגי חבקו תאומים בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאברהם רכטשפר המנהל המקצועי של עיתון 'המבשר' לרגל שמחת אירוסי בנו לייבי רכטשפר האגדי. 

ברכת מזל טוב למרדכי קרויס יו"ר 'קול אנ"ש' ו'אנ"ש בלעטל' של חסידות תולדות אהרן, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שמואל חיים השמחה תיערך ביום שלישי הקרוב באולמי פאהראנד בשכונת בית ישראל בירושלים.

ברכת מזל טוב למנכ"ל 'איחוד הצלה' אלי פולק לרגל הולדת הנכד בבית החולים 'הדסה הר הצופים'.

ברכת מזל טוב ליזם הנדל"ן ישראל קליין מירושלים לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. השמחה התקיימה בקרית בעלזא בירושלים לשם הגיע הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן האדמו"ר מבעלזא. 

לייבל'ה לא יכל לפספס השבוע את שמחת האירוסין, באירוע לייבל'ה נוכח לראות מהצמרת הבכירה בישראל, רבנים פוליטיקאים אנשי נדלן יהלומנים בכירי מערכת הבנקאות, עד עכשיו לייבל'ה משתומם מה חיפש שם סגן אלוף נ.ב. מבכירי המפתחים כיפת ברזל, נכון להיום לאחר האחדות באגודת ישראל הצענו לבעלזא לרדת מהאפשרות להתגונן עם מערכת כיפת ברזל.

ברכת מזל טוב לעסקן הסלונימאי ולמנהל מגזר חרדי במכבי מחוז ירושלים והשפלה יצחק קליין, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום, בחצר חסידות סאסוב ראה לייבל'ה הנחת תפילין כפולה: בנו של הצלם חיים מאיר רוזנר ובנו של הבמאי החרדי אלחנן נוסבוים יגיעו לעול מצוות; השניים נעמדו בתור אצל הרבי שלהם במקרה וללא כל תיאום להנחת תפילין ויש גם תיעוד.  

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד