ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
דרישה לעלות את שכר המינימום

עובדי חברת אסם מאיימים בשביתה מלאה

עובדי אסם התריעו שיחריפו את הצעדים הארגוניים עד כדי שביתה מלאה בשל המבוי הסתום במשא ומתן להסכם קיבוצי, ודורשים העלאת שכר המינימום בחברה ל-6,000 שקלים

עובדי חברת אסם מאיימים בשביתה מלאה
חברת אסם צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עובדי חברת אסם ישבתו? ע"פ הדיווח של ניצן צבי כהן ב'דבר' עובדי אסם התריעו אתמול (רביעי) שיחריפו את הצעדים הארגוניים עד כדי שביתה מלאה בשל המבוי הסתום במשא ומתן להסכם קיבוצי, ודורשים העלאת שכר המינימום בחברה ל-6,000 שקלים.

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו למנכ"ל אסם אבי בן אסאייג, נכתב כי "כבר למעלה מחצי שנה שאנו נמצאים במשא ומתן להסכם קיבוצי כללי באסם, בשעה שהחברה מקשיחה עמדות ומערימה קשיים, שכרם של העובדים ממשיך להישחק וחלקם מתקשים לסגור את החודש" .

עוד ציין בלו במכתב כי "לא יעלה על הדעת כי בחברה שמחזור המכירות השנתי שלה עומד על 4.17 מיליארד שקל והרווח התפעולי הוא מעל חצי מיליארד, מאות מעובדי אסם משתכרים שכר בסיס העומד על שכר מינימום בלבד".

בלו ציין ל'דבר' כי מאבק העובדים ודרישותיהם מגובות על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "אני קורא לך להעלות באופן מידי את שכר המינימום המפעלי בחברת אסם ל-6,000 שקלים בחודש. ככל שתבחר הנהלת החברה שלא להתקדם במשא ומתן ולהגיע להסכמות בעניין כמו גם בשאר הנושאים, ההסתדרות תפעל להחרפת הצעדים הארגוניים, לרבות השבתה אפשרית מלאה של כל פעילות אסם-נסטלה בישראל".

בנוסף הזכיר בלו כי לאורך השנים העבודה בין ההסתדרות לאסם על אמון הדדי והכרה בכך שעובדי החברה הם המשאב העיקרי להצלחתה. "במהלך הזמן האחרון, ההסתדרות עדה להתנהלותה הכוחנית והלעומתית של התאחדות התעשיינים בהנהגתו של ד"ר רון תומר ומקווה שרוח רעה זו לא תחלחל גם למסדרונות החברה ותחבל במערכת יחסי העבודה בה, שכן לא זו דרכה של אסם, ולא זו דרכה של התעשייה בישראל.

 

אסם שביתה שכר מינימום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד