כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מטעמים הומניטריים

חשש במשפחות משחרור המחבל: "ריסקה את ליבם"

ארגון חוננו פנה לוועדת השחרוריפ לאחר שנודע לו כי היא צפויה לדון בשחרור המחבל שהיה מעורב ברצח הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד ובמעשי רצח נוספים | "נעמוד עם המשפחות השכולות עם היתומים מאב ואם ונזעק נגד העוול הנורא"

חשש במשפחות משחרור המחבל: "ריסקה את ליבם"
הכניסה לכלא גלבוע צילום: דוברות שב"ס

22 שנים לאחר הירצחם של הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד, ועדת השחרורים תדון בבקשה של המחבל נאצר נאג'י אבו חמיד להשתחרר ממאסר. הדיון מתקיים לבקשת המחבל להשתחרר מטעמים הומניטריים בשל מחלה. המחבל הורשע בסדרת פיגועים קשים ביניהם גם הרצח של גדי רג'ואן הי"ד באזור התעשיה עטרות. על המחבל נגזרו 7 מאסרי עולם ועד 50 שנות מאסר.

מועד הדיון הקרוב נודע למשפחה בהפתעה ואמש פנו בנם של הזוג כהנא, מאיר דוד כהנא, וכן אן רג'ואן בתו של גדי רג'ואן הי"ד באמצעות עו"ד אופיר שטיינר ועו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, לוועדת השחרורים בדרישה לדחות את הדיון. כמו כן, ביקשו המשפחות להיות צד בדיון על מנת שיוכלו להשמיע את קולם כנגד השחרור של המחבל שרצח את הוריהם. בעקבות הבקשה דחתה ועדת השחרורים את הדיון שהיה צפוי להתקיים ביום ראשון לצורך תיאום מועד אשר נוח למשפחות.

בפנייה לוועדת השחרורים הזכירו המשפחות שהמחבל, נאצר (בן מוחמד יוסף) נאג'י אבו-חמיד, היה שותף לשורת פיגועים ואירועי רצח ואלימות, כולם על רקע של טרור לאומני-גזעני. לדברי המשפחות, בית המשפט מצא חומרה רבה ויתרה במעשיו המזעזעים של הנאשם, בקובעו כי: "אין חולק שהנאשם ביצע את החמורה בעבירות, היא עבירת הרצח, ולא רק פעם אחת אלא שבעתיים".

באשר להודעה על הכוונה לדון בשחרור של המחבל כתבו המשפחות: "הודעה זו השיבה באחת את בני המשפחה לאותם ימים שחורים-משחור. עצם המחשבה על כך שהנאשם עלול לזכות לשחרור מהכלא ריסקה את ליבם" נכתב במכתב לוועדת השחרורים. לאור זאת, מבקשים במשפחה באמצעות עו"ד אופיר שטיינר ועו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו להופיע בפני וועדת השחרורים ולהביע התנגדותם לשחרור.

כזכור, הרב בנימין וטליה כהנא נרצחו בשנת 2000 בסמוך לישוב עופרה. בני הזוג נסעו עם ששת ילדיהם לעבר ביתם שבישוב תפוח, כאשר באמצע הדרך נפתחה עליהם אש שכתוצאה מכך נרצחו ההורים, וחמש מהבנות נפצעו. "בתיק כה חמור, לא יעלה על הדעת כי המדינה תזדרז לפעול, ולא תיאות להטות אוזן לבני המשפחה שאיבדו את היקר להן מכל, ושחייהם השתנו ללא היכר, בעקבות מעשיו הנוראיים של הנאשם", אומרים במשפחות.

עו"ד חיים בלייכר מסר: "חבל שיש מי ששוקל לחמול על רב מרצחים שפל שכזה ולהעניק לו כבוד לפני מותו. אנו נעמוד עם המשפחות השכולות עם היתומים מאב ואם ונזעק נגד העוול הנורא. חמלה על מחבל נתעב כזה זה עוד עידוד לטרוריסטים ועוד אלמנות ויתומים בעם ישראל. האמירה ברורה מחבל שרצח יסיים את חייו בתוך כותלי הכלא ולא זכאי לשום חסד."

עו"ד אופיר שטיינר הוסיף: "בני המשפחות שאיבדו את יקיריהם במספר פיגועי טרור רצחניים, שתוכננו ובוצעו כולם ע"י רב-המרצחים, הזדעזעו לגלות כי בכוונת ועדת השחרורים לדון בשחרורו. בית המשפט מצא להטיל עליו שבעה מאסרי עולם ועוד חמישים שנים, בקובעו כי מדובר במי שיש הכרח להרחיקו מהציבור. קשה להבין כיצד בקשתו של המחבל מקבלת מקום מול סבלם של היתומים והאלמנות, ועלולה אף להוביל לשחרור מוקדם שיפגע בהרתעה ובביטחון האזרחים וישבור את רוחם של הנפגעים. נפעל ככל שיידרש למנוע את שחרורו של הרוצח שאין כל מקום לאפשר לו לשוב ולטעום את טעם החופש."

שחרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד