כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שטח הפקר!

חוויה של פעם בשמיטה: "לקחתי את הילדים, זה שיעור עצום באמונה"

"תחשבו שפעם בכמה שנים יפתחו את הלונה פארק לשנה שלימה בחינם, מדובר במשהו שלא נתפס בשכל". אברך שהגיע מלונדון לחגים ביקר עם ילדיו בפרדס אתרוגים שנותר מופקר בשנת השמיטה וחזר נפעם "זה שיעור עצום באמונה שיחזק אותי לשנים"

חוויה של פעם בשמיטה: "לקחתי את הילדים, זה שיעור עצום באמונה"
התמונות מפרדס האתרוגים של ר' משה ניימן בשמיטה צילום: באדיבות המצלם

ר' מנחם אייזן, אברך המתגורר באנגליה הגיע לארץ לתקופת החגים, הוא הקדים את נסיעתו בשבועיים בכדי לזכות ולחוש על בשרו את שנת השמיטה. "בחו"ל לא מרגישים אף פעם את המושג 'שמיטה' ורציתי ללכת עם הילדים ולהכיר מקרוב, כיוון שאנחנו מתקרבים לחג הסוכות החלטנו ללכת ולקטוף אתרוגים, חזרתי עם חיזוק לאמונה שאני מעריך שתספיק לי לעוד הרבה שנים", סיפר.

האברך, שמתרגש שוב רק מלדבר על הנסיעה, מספר: "נסעתי לפרדס אתרוגים שהוא הפקר מוחלט שנמצא באזור השרון, ואני רוצה לומר גם לחרדים שגרים בישראל, עד שלא מגיעים פיזית למקום שכזה, לא מבינים באמת כמה זה הזוי, תדמיינו לרגע, שפעם בשש שנים, היו פותחים את הלונה פארק או גן החיות בחינם לשנה שלמה בחינם, זה פשוט לא נתפס" מספר הרב אייזן.

"החקלאי, שמגדל את האתרוגים לא ביקר בשטח שלו במשך השנה, ועדיין משלם שכירות, מחזיק את הטרקטור, ומשלם מים להשקיה כדי שלא ימותו העצים. ולא רק שהוא לא מתפרנס בשנה הזאת, הוא פותח את שערי הפרדס, לכל דכפין".

בפרדס עצמו הסתובבתי עם הילדים, הצגתי להם את הכלים שאיתם עובדים כל השנה וכעת נשארים מיותמים, הראיתי להם את הכיסאות הריקים שעומדים שם, משדרים את הנטישה ומצד שני מזמינים את הבאים. שוחחתי עם מספר אברכים שהיו שם וסיפרו שהם באים כבר פעם שלישית ורביעית בשמיטה".

"הם מספרים כי הם התקשרו לבעל הפרדס שהריך אותם כיצד להגיע ואף נתן להם טיפים איך לקטוף נכון ואיך כדאי לאחסן את האתרוג עד לחג, העוצמות נפש שצריך בשביל להסביר לאנשים איך לקחת בחינם את מה שבשנה רגילה יכול לעלות סכומים גבוהים ביותר, אין אפשרות אחרת להסביר את זה מלבד אמונה עצומה בקדוש ברך הוא".

"אברך נוסף שפגשתי, הגיע עם שני ילדיו כשהם מצוידים בחולצות עם הדפס אתרוגים, זה לכבוד המסע סיפר האברך, אני רוצה שהם יראו בחוש את ההקרבה בשביל המצווה. הם הביאו בנוסף גם חבילת הטיטולים בשביל לעטוף את האתרוגים".

הרב אייזן מספר כי "מישהו הניח מחברת בכניסה לפרדס, שנהפכה לספר אורחים רשמי, היה מרגש מאוד לקרוא את התובנות והברכות, של האברכים, האנשים כמוני, מבורו פארק ומונסי, האדם שדיבר על "פרדס של יהלומים" והאחר שהודה על השיעור באמונה". 

הרב אייזן שיתף אותנו בתמונות שצילם, ביקשנו ממנו את רשות לשתף אותם בשביל שכל יהודי שלא יכול ללכת ולחזות בעצמו, יזכה להתחזק באמונה".

שנת שמיטה אתרוגים פרדס אוצר בית דין סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד