כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי סאגה בת חודשים

סוף לעימותים: ב"יהדות התורה" הגישו את הרשימה לוועדת הבחירות

אחרי שבמשך חודשים ארוכים היה נדמה כי "יהדות התורה" צועדת לעבר פיצול היסטורי בין החסידים לליטאים, בתחילת השבוע הושג הסכם במסגרתו הגיעו להבנות בנוגע למחלוקת האידיאולוגית סביב מתווה החינוך ובעלזא. אייכלר הוצב במקום השביעי והספק ריאלי, פינדרוס נדחק

סוף לעימותים: ב"יהדות התורה" הגישו את הרשימה לוועדת הבחירות
נציגי יהדות התורה הגישו הרשימה צילום: באדיבות המצלם

אחרי חודשים של מתח פנימי בתוך סיעת "יהדות התורה" בין מפלגות "דגל התורה" הליטאית ל"אגודת ישראל" החסידית, סביב מחלוקת אידיאולוגית בנושא החינוך, יהדות התורה הגישה אחר הצהרים (חמישי) את רשימתה המאוחדת לכנסת.

המאבק שאיים בפיצול הסיעה הגיע לסיום בראשית השבוע, כאשר ב"יהדות התורה" חתמו והתחייבו כי לא ישתלבו באף קואליציה שלא תסדיר את תקציבי מוסדות החינוך החרדים; מנגד, בבעלזא התחייבו שלא להצטרף לתוכנית הלימודים של משרד החינוך.

סדר רשימת יהדות התורה:
1. יצחק גולדקנופף
2. משה גפני
3. מאיר פרוש
4. אורי מקלב
5. יעקב טסלר
6. יעקב אשר
7. ישראל אייכלר
8. יצחק פינדרוס
9. שמעון רוט
10. אליהו ברוכי

לפי הסכם הריצה המשותפת, "אגודת ישראל" מקבלת את ראשות הסיעה ואת המקומות האי זוגיים, "דגל התורה" משובצת במקומות הזוגיים אך תבחר תזכה לבחור ראשון את התפקידים שיוצעו במסגרת הסכם קואליציוני עתידי.

גם ב"אגדות ישראל" קיים הסכם בוררות בין ישראל אייכלר ליעקב טסלר, שבכנסת הזו הם יתחלפו ביניהם. אייכלר ישובץ במקום השביעי הספק ריאלי ויצחק פינדרוס יפלט מהכנסת (ישוב במימוש חוק הנורבגי) וישובץ במקום השמיני והלא ריאלי.

יהדות התורה ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד