י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר דעת קהל

מופתעים? זה מה שערביי ישראל חושבים על איראן גרעינית

83% סבורים כי בהינתן נשק גרעיני לאיראן תפגע היציבות הביטחונית העולמית, כאשר בקרב ערבי ישראל נרשם הסכמה של כמחצית בלבד, לעומת כ-36% מקרב ערבי ישראל ו-12% מכלל המדגם שאינם מסכימים בדבר הפגיעה והיציבות הביטחונית הכלל אזורית בהתקיים נשק גרעיני לאיראן

מופתעים? זה מה שערביי ישראל חושבים על איראן גרעינית
פורעים ערבים. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

סקר תנועת 'הביטחוניסטים' בדק מה חושבים אזרחי ישראל, יהודים וערבים, בדבר נושא הגרעין האיראני, שינוי הוראות הפתיחה באש, הכנות צה"ל והעורף למערכה רב זירתית והיציבות הכלל אזורית.

הסקר מעלה נתונים מפתיעים בדבר תחושת הביטחון הכללית בישראל ומוכנות העורף והצורך בפעולה צבאית למול איראן.

שינוי הוראות פתיחה באש לטובת נטרול איומים - 72% מכלל הנשאלים במדגם סבורים כי יש לשנות את הוראות פתיחה באש על מנת שחיילים ושוטרים יחששו פחות להשתמש בנשק לשם נטרול מיטבי של איומים, מנגד, 22% אינם סבורים כי ישנו צורך בשינוי הוראות הפתיחה באש, כאשר בחברה הערבית נרשמה התנגדות רחבה של 52% לשינוי הוראות פתיחה באש לטובת הורדת החשש בקרב שוטרים וחיילים, לעומת 35% שהסכימו לשינוי ההוראות.

ערעור היציבות והביטחון העולמי בהינתן נשק גרעיני לאיראן – מנתוני המדגם עולה כי 83% סבורים כי בהינתן נשק גרעיני לאיראן תפגע היציבות הביטחונית העולמית, כאשר בקרב ערבי ישראל נרשם הסכמה של כמחצית בלבד, לעומת כ-36% מקרב ערבי ישראל ו-12% מכלל המדגם שאינם מסכימים בדבר הפגיעה והיציבות הביטחונית הכלל אזורית בהתקיים נשק גרעיני לאיראן.

נטרול האיום הצבאי האיראני הכולל מערכה הצבאית שתכלול פגיעה והרג בעורף הישראלי – מנתוני הסקר עולה כי 52% בקרב המצביעים סבורים כי לשם נטרול איום הגרעין האיראני יש לפעול באופן הכולל אפשרות למערכה צבאית לצד פגיעה והרג בעורף האזרחי בישראל. מצד שני, 32% מכלל המצביעים אינם מסכימים בדבר הצורך בפעולה צבאית הכוללת פגיעה בעורף, בניהם רוב של 57% בקרב ערבי ישראל שאינם מסכימים בצורך באופציה הצבאית.

בנושא מוכנות צה"ל ומערכת הביטחון למערכה צבאית משולבת למול מדינת ישראל – נרשם כי 50% בלבד מקרב אזרחי ישראל מסכימים כי צה"ל ומערכת הביטחון ערוכים למערכה רב זירתית. מן הצד השני, עולה כי 32% מכלל המצביעים סבורים כי ישראל אינה ערוכה למערכה משולבת, כאשר בקרב ערבי ישראל נרשם רוב של 51% המזהים בראייתם חוסר מוכנות של צה"ל ומערכת הביטחון.

מוכנות העורף הישראלי למערכה רב זירתית על מדינת ישראל – בקרב המצביעים במדגם עולה כי 52% אינם סבורים כי העורף הישראלי מוכן למערכה רב זירתית, כאשר בקרב ערבי ישראל נרשם רוב של 57% שמצביעים על חוסר המוכנות. לצד זאת, 30% בלבד מכלל המצביעים סוברים כי העורף הישראלי מוכן לאירוע רב זירתי.

מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי: "בימים בהם אנו ניצבים בפני אתגרים מרחיקי לכת בתחומי הביטחון הלאומי המחייבים בניית חוסן לאומי וחברתי, זאת לצד מוכנות גבוהה של גופי הביטחון, ישנו צורך בהבנת הלכי הרוח בחברה הישראלית ביחס לסוגיות הבוערות. מדד 'הביטחוניסטים' משקף באופן אמין כיצד אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, תופסים ורואים את העשייה של גופי הביטחון ואת אתגרי הביטחון שלפתחנו, התוצאות הללו מחייבות אותנו להעמיק בדרכי הפעולה שלנו בכלל החזיתות – החזית האיראנית המתגבשת, מוכנות הצבא ללחימה בעורף האזרחי והיכולת לממש משילות בין השאר דרך עיסוק בהוראות פתיחה באש רלוונטיות וגיבוי לכוחותינו".

 

 

איראן גרעין ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד