כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מסורת עתיקה

ארונה של המלכה יונח על כרכרה בת 123 שנים

ארונה של מלכת אנגליה המנוחה שמתה ביום חמישי האחרון, תונח על כרכרה בתהלוכה למנזר וסטמינסטר וייגרר על ידי 98 מלחים של הצי המלכותי כמסורת רבת שנים

ארונה של המלכה יונח על כרכרה בת 123 שנים
הלווית המלכה בלונדון צילום: The Royal family

ארונה של המלכה יונח במהלך התהלוכה למנזר וסטמינסטר על כרכרה בת 123 שנה שתובל על ידי 98 מלחים של הצי המלכותי במסורת עוד מהלוויה של המלכה ויקטוריה.

ביום הלווייתה של ויקטוריה בשנת 1901, ארונה היה אמור להינשא על כרכרת סוסים ברחובות ווינדזור, אך בקור העז של אותו יום בחודש פברואר, הסוסים שעמדו למשוך אותו נבהלו וקיפצו מעלה, ואיימו להפיל את הארון מהכרכרה.

הנסיך לואי מבטנברג - לורד הים הראשון העתידי של הצי המלכותי - התערב והציע למלך החדש, אדוארד השביעי, שהחיל הבכיר יתערב. לאחר שהדבר הוסכם, הסוסים לא נרתמו וחבלים מאולתרים הוצמדו לכרכרה השוקלת 3,000 ק"ג, צוות מלחים הובא כדי להבטיח שהארון יישא בבטחה למשך שאר המסלול. כך דווח ה'דיילי מייל'.

רק תשע שנים מאוחר יותר, בהלווייתו של אדוארד השביעי, הנוהג החדש נחקק כמסורת בכל הלוויות המדינה מאז כולל אלו של המלכים ג'ורג' החמישי והשישי, סר ווינסטון צ'רצ'יל ולורד לואי מאונטבאטן - בנו של קפטן הנסיך לואי מבטנברג.

כיום, העגלה נשמרת בתנאים מבוקרים סביבתיים בטמפרטורה של בין 16 ל-20 מעלות צלזיוס ולחות של בין 40 ל-70 אחוזים כדי למנוע את התייבשותו ושבירה ולמנוע צמיחת פטריות. הכרכרה עברה שיפוץ מלא בשנת 1985, כאשר השיפוץ הגדול הבא צפוי להתבצע זמן קצר לאחר ההלוויה.

מלכת אנגליה המלכה אליזבת כרכרה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד