י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
נערכים לקרב

קצין בכיר לערוץ האיראני: "אנו מוכנים להגיב ביד קשה לפעולות חיזבאללה"

בעוד השיחות בין ישראל ללבנון נמשכות בתיווך ארה"ב לגבי קביעת גבול המים בין שתי המדינות, גורם צבאי ישראלי הזהיר את חיזבאללה, כי אם יממש את איומיו לתקוף את ישראל, הוא ימצא את עצמו בפני תגובה חריפה של צה''ל

קצין בכיר לערוץ האיראני: "אנו מוכנים להגיב ביד קשה לפעולות חיזבאללה"
הקצין מתראיין לערוץ האיראני צילום: צילום מסך

גורם צבאי ישראלי התראיין לערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' המשדר בשפה הפרסית מלונדון לעשרות מיליוני איראנים, כי העדיפות היא פתרון דיפלומטי ולא צבאי, אך למרות האיומים של חיזבאללה אין ספק שאם הם ינסו לממש את איומיהם, הם יעמדו בפני תגובה מהירה מצד ישראל.

הקצין שהתראיין בעילום שם וללא זיהוי, אמר כי "מדינת ישראל מקיימת בימים אלה משא ומתן על גבול הימי עם מדינת לבנון, בראש ובראשונה עדיפות לקדם פתרונות מדינתיים ולא צבאיים, בנוגע לאיומים של החיזבאללה, אין שום ספק שאם נצטרך להגיב ולפעול במידה והוא ינסה לממש את אחת מהתוכניות המאיימות שלו, אנחנו נעשה זאת ללא היסוס".

הקצין הבכיר הבהיר כי תושבי לבנון יסבלו מאד. "רק צריך לזכור שחיזבאללה בעצם יפגע בתושבי מדינת לבנון, בכלכלה של לבנון וביציבות של לבנון, שגם ככה היא מעורערת מאוד מאוד בשנתיים האחרונות בשנתיים האחרונות כלכלית חברתית ופוליטית". עוד אמר: "ולכן אנחנו מנסים לקדם זאת בכל דרך מדינית שאפשר, כמו שנאמר כבר השבוע, אילולי חיזבאללה ככל הנראה מדינת לבנון הייתה כחלק מהסכמי אברהם".

"תמונת הניצחון שחיזבאללה מנסה לצייר, זה הכל תלוי במה היו היעדים, אם היו היעדים להביא את לבנון בכלל, ותושבי דרום לבנון בפרט עשרות שנים אחורה, אז אולי הם הצליחו, זה מה שהם עשו הם פגעו באוכלוסייה ופגעו במדינה שלהם, לגבי האיומים, אליהם אנחנו כבר ערוכים ממשיכים להיערך, ונמשיך ככל להיערך ככל שנצטרך".

לבנון גבול לבנון חיזבאללה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד