א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חשש מעומסים בגוש דן

בהלה: בולען גדול נפער בנתיבי איילון, הכביש צפוי להיסגר

אחד הכבישים העמוסים בישראל צפוי להיסגר לחלוטין לאחר שבולען גדול נפער סמוך למחלף השלום | טרם ברור כיצד נפער הבולען, אך מומחה מעריך: "מדובר בכשל טכני מעשה ידי אדם" | שיבושים גם בתנועת הרכבות

בהלה: בולען גדול נפער בנתיבי איילון, הכביש צפוי להיסגר
הבולען באיילון צילום: פלאש 90

המשטרה צפויה לסגור לחלוטים לתנועה את נתיבי איילון (כביש 20), בשל בולען משמעותי שנפער בכביש, מעט לפני מחלף השלום. טרם ברור מה גרם לקריסה באחד הכבישים העמוסים בישראל. חברת נתיבי איילון פועלת במקום בניסיון לטפל בבולען ולוודא כי אין חשש לנתיבים נוספים בכביש. החשש הוא כי החסימה צפויה להשפיע על אזורים נוספים בגוש דן.


המשטרה מסרה כי לפי שעה, כביש 20 לדרום 5 נתיבים לפני העלייה למחלף השלום, "בעקבות קריסת חלק מנתיב במחלף השלום". במשטרה הוסיפו כי התנועה בכביש 20 פתוחה באמצעות 2 נתיבים בלבד וצפוי עומס תנועה במקום.

פרופ' שמואל מרקו, גאולוג מהחוג לגיאופיסיקה באוניברסיטת תל אביב, אמר לאתר ynet כי הבולען שנוצר בנתיבי איילון מקורו בכשל טכני: "במקרה הזה אין לי ספק שמדובר בכשל טכני מעשה ידי אדם. אין שם משהו טבעי שיכול לגרום לבולען".

"אני לא רוצה להאשים אף אחד, אבל זה קרה על רמפה", הוסיף פרופ' מרקו. "התשתית שם היא מלאכותית. כדי לבנות את הרמפה מילאו חומר וסללו עליו את הכביש. אז או שלא הידקו את זה מספיק או שהידקו יותר מדי והתפוצץ צינור ונוצר חלל מתחת לכביש. עד שהכביש קרס נוצר הבור הזה. זה לא בולען טבעי".

בתוך כך, משטרת ישראל הנחתה את רכבת ישראל על סגירת המסילות באזור. בשל זאת הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה (מדרום) ות"א סבידור מרכז (מצפון) ותחנת ת"א השלום נסגרה לשירות. כמו כן חלים שינויים במסלולי הרכבות, תדירותן וזמני יציאתן.

בהתאם לכך ובאופן זמני, לא ניתן לנסוע בנסיעה רציפה מיעדים צפוניים לת"א ליעדים דרומיים לת"א (לדוגמא מחיפה לבאר שבע) תנועת הרכבות תשוב לסדרה עם קבלת אישור המשטרה לפתיחת המסילות.

בולען נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד