י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר גילוי קבר אחים

האיחוד האירופי קורא לחקירה נגד רוסיה בגין פשעי מלחמה

נשיאות האיחוד האירופי קוראת להקמת בית דין לפשעי מלחמה לאחר מציאת מאות גופות בעיר איזיום שבצפון מזרח אוקראינה, חלקן נושאות סימני עינויים. "אנו קוראים להקים במהירות בית דין בינלאומי מיוחד שיעמיד לדין את פשע התוקפנות"

האיחוד האירופי קורא לחקירה נגד רוסיה בגין פשעי מלחמה
הגופות בעיר איזיום צילום: נשיא אוקראינה

נשיאות האיחוד האירופי קראה להקמת בית דין בינלאומי לפשעי מלחמה לאחר שנמצאו קברי אחים אוקראינה. "במאה ה-21, התקפות מסוג זה נגד אוכלוסייה אזרחית אינן מתקבלות על הדעת ומתועבות", אמר יאן ליפאבסקי, שר החוץ של צ'כיה, המכהן בנשיאות האיחוד האירופי. "אסור לנו להתעלם מזה. אנחנו עומדים שצריך להעניש את כל פושעי המלחמה", הוסיף. "אני קורא להקים במהירות בית דין בינלאומי מיוחד שיעמיד לדין את פשע התוקפנות".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "רוסיה היא מדינת טרור, אני לא יודע למה העולם איטי לזהות את זה, שחררנו את איזיום, ביער שלידו נמצאו למעלה מ-400 קברים. לא ידוע כמה אוקראינים מעונים יש. כמה עוד מאנשינו חייבים למות כדי שכולם יבינו את זה סוף סוף?"

הקריאה באה בעקבות גילוי של השלטונות האוקראיניים על כ-450 קברים מחוץ לעיר איזיום שנכבשה בעבר על ידי רוסיה, כאשר רוב הגופות הראו על סימני עינויים. "מבין הגופות שהוצאו, 99% הראו סימני מוות אלים", אמר אולג סינגובוב, ראש המינהל האזורי של חרקוב, ברשתות החברתיות. "יש כמה גופות שהידיים שלהן קשורות מאחורי הגב, ואדם אחד קבור עם חבל סביב צווארו", הוסיף.

"רוסיה משאירה רק מוות וסבל. רוצחים. מענים", אמר נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. חלק מהשרידים כללו ילדים ואנשים שככל הנראה עונו לפני מותם, הוא הוסיף. מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר ביום שישי כי הקברים ככל הנראה מספקים ראיות נוספות לכך שרוסיה מבצעת פשעי מלחמה במדינה השכנה הפרו-מערבית שלה.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הצטרף לגינוי, ותיאר את מה שקרה באיזיום כזוועות. "אני מגנה בתוקף את הזוועות שבוצעו באיזיום, אוקראינה, תחת הכיבוש הרוסי", צייץ מקרון בטוויטר.

נציב זכויות האדם של הפרלמנט האוקראיני, דמיטרו לובינץ, אמר כי "ככל הנראה היו יותר מ-1,000 אזרחים אוקראינים שעונו ונהרגו בשטחים המשוחררים של אזור חרקוב". מפקד המשטרה הלאומית של אוקראינה, איגור קלימנקו, אמר שהם מצאו מספר חדרי עינויים בעיירה בלקלייה ובמקומות אחרים בחרקוב מאז שהרוסים גורשו. האו"ם הודיע ​​כי הוא מקווה לשלוח צוות שיקבע את נסיבות המוות.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה בסוף השבוע שהיא רוצה שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יעמוד בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי על פשעי מלחמה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה קבר אחים פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד