כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
רדיפה בלתי פוסקת

בגלל מאמר מלפני 9 שנים: פוליטיקאי יהודי נכלא ל-15 יום

לאחר שהשווה את המשטר הסובייטי לנאצים, ליאוניד גרוזמן שנעצר בעבר בשל אי דיווח על אזרחותו הישראלית, נכלא ל-15 יום בגין פוסט שכתב לפני 9 שנים 

בגלל מאמר מלפני 9 שנים: פוליטיקאי יהודי נכלא ל-15 יום
ליאוניד גרוזמן צילום: פייסבוק

פוליטיקאי יהודי ברוסיה נשלח לכלא בשל מאמר שהשווה בין המשטר הנאצי והסובייטי: ליאוניד גרוזמן נידון על ידי בית המשפט המחוזי במוסקבה ל-15 ימי מאסר על מאמר מלפני תשע שנים, שבו טען כי המשטר הסובייטי גרוע מממשלתו של אדולף היטלר, כך דווחו כלי תקשורת מקומיים. זו הפעם השנייה שהפוסט מכניס את גרוזמן לצרות. מוקדם יותר השנה נגזרו עליו מאסר של 15 יום.

אתר החדשות "מדוזה" בשפה הרוסית דיווח כי גרוזמן כתב: "היטלר היה רשע מוחלט, אבל סטאלין היה אפילו יותר גרוע. האס אס היו פושעים, אבל המשטרה החשאית של רוסיה היו אפילו יותר נוראים, כי הם רצחו את האזרחים שלהם, היטלר פתח במלחמה נגד האנושות, הקומוניסטים הכריזו מלחמה מוחלטת נגד בני עמם".

בהצהרה שפרסמה בתו מטעם אביה, גרוזמן אמר: "עצרו אותי שוב. חיכיתי לזה והחלטתי כבר מההתחלה שאני אצטרך לשבת לא 15 יום, אלא הרבה זמן, אולי עד שאמות, אני מוכן מוסרית לכלא. אני לא אשם בכלום, לא לעם ולא למדינה. רק מימשתי את זכותי הטבעית לומר את האמת על חיינו ועל הרשויות שלנו".

עוד אמר, "רק עשיתי את חובתי האזרחית - ככל שיכולתי להילחם נגד המערכת הבלתי אנושית הזו ששמה את רוסיה ואת העולם למוות. אני לא מתחרט על אף מילה שנאמרה. אני לא מתחרט שהוכרזתי כסוכן זר, אני לא מתחרט על דבר אחד. ואני מאמין שהים הזה יעבור, לא אאבד את התקווה שלי ולא ארים ידיים". בתו של גרוזמן, אולגה, ציינה בפייסבוק כי אביה חולה.

בשנת 2021 התקבל חוק המפליל השוואות בין המשטר הנאצי לסובייטי. גרוזמן נעצר בעבר בשל אי דיווח על אזרחותו הישראלית. ביולי האחרון עצרה אותו המשטרה בשל אי דיווח בזמן לרשויות על אזרחותו הכפולה. גרוזמן מתח בעבר ביקורת על ממשלת ולדימיר פוטין על המלחמה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא רוסיה סובייטי נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד