כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חב"ד על הכוונת

אישום: איים לעקור את עיניהם ואת לשונם של רבנים

גבר מטקסס הודה בסוף השבוע כי איים להוציא להורג שלושה רבנים יהודים בולטים. לפי משרד התובע האמריקאי, הוא הואשם באמצעות תלונה פלילית והוגש נגדו כתב אישום חודש לאחר שאיים כך על רבנים

אישום: איים לעקור את עיניהם ואת לשונם של רבנים
משטרת אמריליו: אילוסטרציה צילום: משטרת אמריליו

גבר מאמריליו טקסס הודה בסוף השבוע באשמת איומים להוציא להורג שלושה רבנים יהודים בולטים. לפי משרד המשפטים האמריקאי, כריסטופר סטיבן בראון הואשם באמצעות תלונה פלילית ב-6 בדצמבר 2021 והוגש נגדו כתב אישום מאוחר יותר באותו חודש.

"בנוסף להבעת דעות אנטישמיות מגעילות, מר בראון השמיע איומים ספציפיים באלימות כלפי מספר אנשים, דבר האסור על פי החוק הפדרלי", אמר התובע האמריקני צ'אד מאצ'אם. "לא נאפשר לאזרחינו להיות נתונים לסוג כזה של התנהגות מאיימת".

סוכן מיוחד של ה-FBI בדאלאס טקסס אמר כי בראון רצה לבצע מעשים אלימים נגד חברי הקהילה היהודית. על פי התביעה, בראון הודה בביצוע שיחות איומים לאנשי חב"ד. בהודעה ששלח בראון לרבנים, הוא אמר ששמו הוא "מדריק עובאדיה" ואיים "להוציא להורג" כמה מנהיגים ורבנים. במהלך שיחות אליהם, הוא נשבע שהוא יקרע את עיניהם ולשונם החוצה, יפוצץ את ראשיהם ויהרוג כל רב שימצא. לפי מסמכי בית המשפט, הוא גם שלח הודעות לחב"ד דרך אתר האינטרנט שלהם, הקורא למוות לכל היהודים עם קישור לערוץ היוטיוב שלו, שהכיל גם תוכן מאיים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בנוסף לגבר, גם חברתו של הנאשם, שכיוונה אקדח לעבר סוכנים פדרליים במהלך מעצרו, הואשמה במספר סעיפים פליליים. ב-8 בדצמבר 2021 הגיעו אנשי אכיפת החוק לדירתו של בראון כדי לעצור אותו. הם הפעילו את אורות החירום שלהם והשתמשו במערכת הכריזה כדי להורות לבראון לצאת מביתו. הוא הופיע בדלת, אך סירב שוב ושוב לציית לפקודות השוטרים, בסופו של דבר, שוטרים נכנסו לדירה ותפסו את בראון, שהתנגד לאזיקים.

במהלך המאבק, חברתו רבקה ג'ונס ניסתה למשוך אותו לחדר השינה. היא כיוונה אקדח לעבר סוכן FBI, שתפס את האקדח וניסה לכוון אותו לכיוון בטוח. בעודו נאבק עם בראון וגם עם ג'ונס, הסוכן הצליח בסופו של דבר לשחרר את האקדח מידה ולהעיף אותו על הרצפה.

בראון צפוי לעד 5 שנות מאסר פדרלי. ואילו חברתו רבקה ג'ונס עומדת בפני מאסר של עד 20 שנה.

טקסס אנטישמיות בארה"ב חב"ד תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד