י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
והאם נתניהו נפגע מכך?

סקר: מה חושב הציבור על סערת לימודי הליב"ה

המגזר החרדי שוב היה על הגריל בשבוע האחרון בעקבות הקרבת לימודי הליב"ה על מזבח האיחוד של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'. שני סקרים שפורסמו אמש בדקו מה חושב על כך הציבור והאם נתניהו נהג נכון או נפגע מכך | וגם, מי הכי מתאים לכהן כראש הממשלה

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: שוקי לרר

אחרי האיחוד ב'יהדות התורה' והוויתור על לימודי הליבה, מסקר שערך מכון 'קנטר' של דודי חסיד עבור 'כאן 11' עלה כי הרוב תומכים בשלילית תקציבים למוסדות שלא מלמדים לימודי ליבה. 42% ממשתפי הסקר ענו כי יש לשלול תקציבים למוסדות חינוך שלא מלמדים לימודי ליבה, 31% ענו כי יש להמשיך בתקצובם. 27% השיבו שאינם יודעים.

גם בסקר שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע עבור 'חדשות 12', נשאלו המשתתפים האם המדינה צריכה או לא צריכה לחייב מוסדות חרדיים ללמד מתמטיקה ואנגלית. 65% מהמשיבים סבורים כי המדינה צריכה לחייב ואילו 25% שלא.

אחרי שנתניהו הבטיח לחרדים להשוות את תקציבי החינוך החרדי והחינוך הממלכתי גם ללא לימודי ליבה, נשאלו משתתפי הסקר אם הבטחה זו משפיעה או לא משפיעה על הצבעתם לליכוד. 10% השיבו שההבטחה מגדילה את הסיכוי שיצביעו לליכוד, 20% השיבו שההבטחה מקטינה את הסיכוי שיצביעו לליכוד ו-31% השיבו שההבטחה לא משנה את הסיכוי שיצביעו למפלגת 'הליכוד'.

עוד נשאלו בסקר 'חדשות 12', מי מבין האישים הבאים, ראש הממשלה יאיר לפיד או ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה – 46% השיבו נתניהו, בעוד 29% השיבו לפיד. כשהוצב נתניהו מול בני גנץ, נתניהו מוביל עם 46% לעומת גנץ עם 25%.

בנוסף נשאלו המשיבים בסקר 'כאן 11', אם יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו עשה נכון שלא שריין את תא"ל במיל' גל הירש במקום ריאלי. 30% ענו כי המהלך שגוי, 20% הצדיקו את נתניהו בכך שבחר את סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה על פני הירש.

 

לימודי ליבה לימודי אנגלית סקר דעת קהל בחירות לכנסת ה-25 גל הירש בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד