ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המסר שהועבר

האם לפיד רקח את פיצול הרשימה המשותפת

בסוף השבוע היה מי שהאשים את לפיד כי נרדם בשמירה בכך שלא הצליח לאחד את העבודה ומרצ ולא צפה את פיצול המשותפת, אולם לפי דיווח לפיד בעצם יזם את הפיצול בניסיון לבדל את בל"ד הקיצונית מטיבי ועודה שנחשבים לפחות קיצוניים 

האם לפיד רקח את פיצול הרשימה המשותפת
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה יאיר לפיד העביר מסר לחד"ש של איימן עודה ותע"ל של אחמד טיבי לפני פיצול 'הרשימה המשותפת' במפתיע שעה לפני סגירת הרשימות בערבו של יום חמישי, לפיו עדיף להם לרוץ בלי בל"ד. כך פורסם ב'כאן 11'.

לפי הדיווח, לפיד קיים אמש (מוצ"ש) התייעצות עם בכירי מפלגתו בשאלה אם להוביל את פסילת בל"ד מלרוץ בבחירות, שכן ב'יש עתיד' יש מי שחושבים שפסילת בל"ד דווקא תוריד את המוטיבציה של המצביעים הערבים להצביע.

יו"ר בל"ד, סאמי אבו-שחאדה, טען בריאיון ל'כאן' שלדעתו הופעל לחץ על חד"ש ותע"ל מצד לפיד וגנץ - מה שגרם להם לוותר עליו. חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מסיעת חד"ש במשותפת התייחסה לטענות ואמרה ב'כאן 11': "לא היה ולא נברא, הוא יודע טוב מאוד ששנה שלמה לא נכנענו לשום לחץ. ניסיונותיו להוביל זרם שלישי הם בין הגורמים שהובילו לפירוק".

אחמד טיבי עם חברי כנסת חרדים. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מאידך גורמים ב'רשימה המשותפת' אמרו אמש ל'כאן חדשות' שאם ראש הממשלה ייענה לדרישותיהם - איימן עודה ואחמד טיבי ימליצו עליו. עיקר הדרישות במשותפת מלפיד הן להכריז כי הוא חותר לשיחות עם הרשות הפלסטינית למען הקמת מדינה פלסטינית, וביטול חוק הלאום, וחוק קמיניץ. המסר הזה הועבר ללפיד ואנשיו ונראה כי הוא יתקשה למלא את הדרישות הללו.

המשבר ב'משותפת' פרץ בין היתר לאחר שבבל"ד השתכנעו כי אחמד טיבי ואיימן עודה כבר החלו לנהל מגעים עם לפיד ואנשיו לגבי היום שאחרי הבחירות וסוגיית ההמלצה עליו אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג להרכיב את הממשלה הבאה.

 

יאיר לפיד הרשימה המשותפת בחירות לכנסת ה-25 סמי אבו שחאדה אחמד טיבי איימן עודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד