כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נקבע תאריך חדש

שרת החוץ התקשרה והתנצלה על התקרית הדיפלומטית

שרת החוץ של צ'ילה התקשרה אל מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז והתנצלה על כך שהשגריר המיועד של ישראל לצ'ילה, גיל ארציאלי, לא הגיש את כתב ההאמנה שלו ביום חמישי כפי שנקבע. היא הוסיפה כי השגריר יגיש את כתב האמנתו לנשיא ב-30/9

שרת החוץ התקשרה והתנצלה על התקרית הדיפלומטית
שגריר ישראל בצ'ילה גיל ארציאלי צילום: שגרירות ישראל בצ'ילה

שרת החוץ בפועל של צ'ילה, חימנה פואנטס טוריחו התקשרה אמש (מוצ"ש 17.9) אל מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז והתנצלה על כך שהשגריר המיועד של ישראל לצ'ילה, גיל ארציאלי, לא הגיש את כתב ההאמנה שלו ביום חמישי האחרון (15.9), כפי שנקבע. היא הוסיפה כי השגריר יגיש את כתב האמנתו לנשיא ב-30/9.

הבכירה הצ׳ילנית הדגישה כי הקשרים עם ישראל חשובים לצ'ילה וכי הם מעוניינים לשמור עליהם. המנכ"ל אמר לשרה כי הוא מברך על כך שהתקשרה להתנצל, שכן מדובר בתקרית חמורה, שעלולה הייתה להסב נזק חמור ליחסים בין ישראל לצ'ילה. עוד העיר המנכ"ל כי מי שמבקש לשחק תפקיד חיובי בקידום שלום והידברות, כפי שציינה צ'ילה בהודעה לעיתונות שפורסמה, אינו יכול במקביל לקדם חרם על ישראל. משרד החוץ הודיע כי שיחת הנזיפה שתוכננה לשגריר צ'ילה בישראל, בוטלה עקב השיחה של שרת החוץ של צ'ילה.

כזכור נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' סירב לקבל את כתב האמנה של השגריר הישראלי החדש ב-15 לספטמבר, גיל ארציאלי, במחאה על מבצע "עלות השחר" בעזה בחודש אוגוסט, על פי הדיווחים בצ'ילה הנשיא שידוע בדעותיו האנטי ישראליות זעם על תקרית במהלך המבצע שבה הואשמה ישראל ב"הרג ילדים".

השגריר ארציאלי אמר לתקשורת בצ'ילה "במזרח התיכון יש סכסוך שנמשך 100 שנים, כפי שאתם יודעים אנחנו האנשים המקוריים שם ב-3,000 השנים האחרונות. עכשיו יש סכסוך שבו יש קורבנות משני הצדדים והמזרח החדש נמצא כבר בעידן חדש של שלום", אמר.

"רק היום אנחנו מציינים שנתיים של חגיגות עם האמירויות, עם מרוקו, עם בחריין, ו-40 שנה עם מצרים, עם ירדן. אנחנו במזרח תיכון חדש של שלום. וכאן הקיטוב בצ'ילה מסיבות שאני לא מבין הוא הרבה יותר מאשר במזרח התיכון שבו אנחנו נמצאים בדף חדש, אני מקווה שהמסר הזה של שלום, של שיתוף פעולה שקיים בין ישראל לשכנותיה הערביות, יגיע גם לצ'ילה", אמר.

צ'ילה משרד החוץ שגריר ישראל תקרית דיפלומטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד