י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עזרה דחופה

'חמול!!': הזעקה המצמררת של 17 היתומים

ארבע קרנות חירום נפתחו בשבועות האחרונים בעקבות רצף של טרגדיות שאירעו באחרונה, והותירו 17 יתומים רכים בזקוקים לעזרה דחופה • כשקול השופר כבר מהדהד, כל תפוצות ישראל אומרים 'סליחות' וראש השנה קרב ובא – זה הזמן לנהוג עימם בחסד והרחמים, ולזכות בשנה טובה ומתוקה

'חמול!!': הזעקה המצמררת של 17 היתומים
זעקת היתומים צילום: unsplash

שרשרת של טרגדיות שהתחוללו באחרונה, הותירו אחריהן משפחות שבורות ומרוסקות, שזקוקות להרבה מאוד עזרה כדי להשתקם ולבנות את עצמן מחדש.

אבל מבין כל המקרים, ישנם ארבעה מקרים קשים באופן ספציפי, שהותירו אחריהם לא פחות מ-17 יתומים לא נשואים, בהם תינוקות ופעוטות רכים, שעוד לא למדו לומר 'אמא' וכבר הפכו ליתומים.
לקראת הימים הנוראים, אוחדו ארבעת המקרים לקרן 'חמול' במטרה להביא לגיוס כספים מיידי לטובת המשפחות, כדי לאפשר להן להתחיל בתהליך שיקום, לפחות בפן הכלכלי.

לחצו כאן כדי לתרום ל-17 היתומים המתחננים 'חמול'
בקרן נכללים ששת יתומיו הרכים של האברך הצדיק רבי יחיאל יהושע וואקנין מצפת ז"ל, אברך משי וירא אלוקים, שהיה מתפרנס מיגיע כפיו ותמיד היו ידיו מלאות בעשיית חסד עם הזולת. אפילו לאחר שחלה את חוליו האחרון אשר ממנו לא קם, הוא היה קם מערש הדווי עליו שכב, לוקח את הקלרינט ומנגן במחלקה האונקולוגית בבית החולים, כדי לשמח את המאושפזים במקום. הגדול שבילדיו בן 9 בלבד, הקטנה בת שנה וחצי, בתווך ישנם עוד ארבעה ילדים, שעוד לא יודעים לומר 'אשרי יושבי ביתך' בעל פה, אבל מילות ה'קדיש' כבר שגורות על לשונם...

כמו כן נכללות בקרן שתי יתומותיה של הרבנית שולמית וייס ע"ה ממודיעין, אשת חבר לראש כולל תלמיד חכם ומרביץ תורה. במשך למעלה מ-25 שנה סבלה ייסורים שהלכו והחמירו, והתמודדה במקביל עם שתי מחלות שדיכאו את גופה. בן אחד היא הספיקה לחתן ואף לחבוק נכד ראשון, אבל בביתה נותרו שתי בנות לא נשואות, שזקוקות לעזרה כדי שתוכלנה להתחתן ולהקים בתים בריאים ושמחים בישראל.

שבעה יתומים נוספים הנכללים בקרן החירום, הם שבעת ילדיה של הגב' הינדא וינגרטן ע"ה, מורה אהובה ונערצת שהיתה בשיא פריחתה והעמידה תלמידות רבות על רגליהן ברוחניות ובגשמיות, היתה זרקור של חסד ונתינה בכל קריית צאנז בנתניה, בה התגוררה, ובפתע פתאום לקתה במחלה הממארת בצורה אגרסיבית במיוחד. בתוך חודשים אחדים היא נפטרה לבית עולמה, והותירה אחריה שבעה יתומים, בהם גם ילדים צעירים מאוד, כשכל המשפחה והקהילה מסביב עדיין המומות מעצם העובדה שהמורה הנמרצת והפעלתנית נעלמה לבלי שוב.

בין 17 היתומים כוללים גם שני בניו של הרב מרדכי בוזגלו ז"ל מירושלים, שני בנים תאומים, שנולדו לרב מרדכי ולרעייתו, אחרי 20 שנות ציפייה! שני בנים יחידים שהיו כל עולמו של אביהם. ביום בהיר הלך אביהם למקווה, לטבילה של שחרית, החליק, נפל ראשו נחבט בעוצמה רבה ברקע, ומאז הוא סבל מייסורים קשים ונוראיים ומפגיעה הולך ומחמירה בבריאותו, נאלץ לעבור ניתוחים מורכבים מאוד לשיקום עצמות בלחיים והפנים, אבל עיקר הפגיעה היתה נוירולוגית. בשנה החולפת הוא נפטר, ובשבועות האחרונים הקימו השכנים והקרובים קול זעקה אל מול המצב הכלכלי הקשה השורר בבית המשפחה, מה שהביא לפתיחת הקרן עבור שני היתומים.

על פי בקשת גדולי ההוראה שליט"א נפתחה קרן החירום 'חמול', ונשמע קול זעקה למען 17 היתומים, שכל אחד ואחד מהם זקוק לעזרה הדחופה במהירות רבה ככל האפשר. הרבנים שליט"א ביקשו שכל אחד ואחד מאחינו בני ישראל לא יפחות מתרומה בסך 340 שקלים עבור 17 היתומים משלושת המשפחות – 20 שקלים לכל יתום, ולכל הפחות לא יפחתו מ-170 שקלים שהינם 10 שקלים לכל יתום, כדי שנוכל להיכנס לימים הנוראים כשבידינו הזכות האדירה הזאת של החזקת ופרנסת 17 יתומים שזקוקים נואשות לעזרתנו.

לחצו כאן כדי לתרום ל-17 היתומים המתחננים 'חמול'>>>

 

קופת העיר אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד