י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פער עצום בין הקומות

אלפי מגדלים נבנים: מהו פער המחירים בין הקומות

העלייה בביקוש דירות במרכז, יצרה עליית מחירים דרמטית שהביאה את הרשויות המקומיות להבנה כי בניה לגובה היא הפתרון האולטימטיבי, בעשור האחרון חל גידול של גידול של 185% בבניית דירות במגדלים בני 16 קומות ויותר, ופער המחירים בין קומה לקומה יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים

אלפי מגדלים נבנים: מהו פער המחירים בין הקומות
מגדלי מגורים. אלוסטרציה צילום: Gili Yaari / Flash90

נתונים חדשים שמפרסם הפורום הישראלי לגורדי שחקים ולבנייה עירונית (CTBUH-ISRAEL) ב"ישראל היום" מעלה כי חל גידול של 185% בבניית דירות במגדלים בני 16 קומות ויותר בעשור האחרון.

משנת 2021 העיר המובילה בהתחלות הבנייה לגובה היא בת ים, עם 2,744 יחידות דיור במגדלים שבהם יותר מ־16 קומות. תל אביב, שנחשבת לעיר המגדלים, נמצאת במקום השני, עם התחלות בנייה של 1,906 דירות במגדלים שבהם יותר מ־16 קומות, ונתניה צמודה אליה במקום השלישי, עם 1,853 התחלות בנייה לדירות במגדלים בני 16 קומות ויותר.

על פי הנתונים, הנוף האורבני בערים בישראל השתנה לחלוטין בשנים האחרונות, ובמקום בנייה מרקמית של קומות בודדות או בתים צמודי קרקע, החלו לצמוח מגדלי מגורים שממלאים את קו האופק העירוני. הסיבה העיקרית לכך היא ההבנה של הרשויות, בעיקר באזורי הביקוש, כי יש צורך לנצל את הקרקע באופן מיטבי.

תופעת הבנייה לגובה משפיעה מאוד גם על פערי המחירים בין אלו הקונים דירות בקומות הנמוכות לבין מי שמחליטים לרכוש דירה באחת מהקומות הגבוהות. ההבדלים יכולים להסתכם לעיתים במאות אלפי שקלים באותו מגדל מגורים.

עוד פורסם ב'ישראל היום', כי הפורום הישראלי לגורדי שחקים ולבנייה עירונית מצא כי בעיר תל אביב תשלמו עבור תוספת של קומה סכום דמיוני שיכול לנוע בין 50 ל־100 אלף שקלים, ובמגדלי יוקרה מעל קומה מסוימת המחיר יכול להגיע אף ל־150 אלף שקלים לעליית קומה. לעומת זאת, ברמת גן לעלות קומה יעלה לכם 20-25 אלף שקלים בלבד, למעט במגדלי יוקרה מסוימים, שבהם המחיר יכול להגיע אף לכ־80-100 אלף שקלים לעליית קומה, תלוי בנוף הנשקף ממנה.

בבת ים תוספת קומה תעלה בין 20 ל־50 אלף שקלים, גם זה תלוי מיקום - ככל שמתקרבים לים, כך המחיר לקומה עולה. בנתניה ובראשון לציון המחירים עומדים על 20-25 אלף שקלים, אך אם מדובר בפרויקט על קו החוף המחיר יכול להגיע גם ל־50 אלף שקלים לקומה. המחירים הנמוכים ביותר הם באשקלון ובבאר יעקב - 20-10 אלף שקלים ו־15 אלף שקלים בהתאמה.

לדברי האדריכל גיל שנהב, יו"ר הפורום הישראלי לגורדי שחקים ולבנייה עירונית, "גורדי שחקים ומגדלים מרגשים אנשים בכל העולם. אי אפשר להישאר אדישים לקיומם. המגורים במגדל מייצרים חוויה חדשה שלא הכרנו בעבר. ממד נוסף לפרטיות הוא הנוף הייחודי והדינמי - רואים שמיים, ים, שמש, גשם, ברקים, אין סטטיות בכלל", הוא מסכם.

בניה יוקר המחיה מגדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד