כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ההסבר המוזר: "אם העסק ישתלם אפתח תיק"

"תמיד ידעתי שאם העסק ישתלם אפתח תיק במס הכנסה": כך הסביר שיפוצניק בירושלים מדוע לא דיווח למס הכנסה

ההסבר המוזר: "אם העסק ישתלם אפתח תיק"
אילוסטרציה צילום: pixabay

במשרד פקיד שומה ירושלים 3 נערך לאחרונה מבצע ביקורת לבחינת רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות בעסקים הממוקמים בשכונות תלפיות, גאולה ובמרכז העיר. במבצע השתתפו מבקרי ניהול ספרים וחוקרים והוא התמקד בעסקים מתחום המסחר והשירותים, כולל עסקים שקיבלו אזהרות בעבר ועסקים שהתקבל לגביהם מידע מודיעיני.

במהלך המבצע נבדקו 53 עסקים ואצל 13 מתוכם נמצאו הפרות של אי רישום הכנסות. בנוסף נערכו 20 ביקורות במסגרת אכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן ונמצאו 5 הפרות בסכום כולל של 89,838 ₪.

במהלך הביקורת נבדק מידע שהתקבל על שיפוצניק שעובד במספר עבודות בנייה וללא תיק במס הכנסה. בביקורת הודה בעל העסק בכך שהעלים הכנסות של עשרות אלפי שקלים בשנים 2021-2022 ואמר כי "אני מוכן לשלם את המס עבור העבודות שעשיתי, פשוט הייתי אחרי פרישה מהמשטרה ורציתי לבדוק אם אני מצליח בחוץ, תמיד ידעתי שאם זה ישתלם אפתח תיק במס הכנסה". מאחר שעלה חשד להעלמת הכנסות של מאות אלפים, התיק הועבר לטיפול במסגרת השומה.

בנוסף, נערכה תצפית על דוכן פלאפל עם לקוחות רבים, שבה נמצא שבעל העסק לא רשם את הקניות של מספר לקוחות. בנוסף, בעל העסק לא רשם גם את קניית הביקורת בסך 84 ₪. בתגובה אמר בעל העסק: "אני מקפיד לרשום את כל הכספים שאני מקבל. מדובר בטעות אנוש. היה חם, והיה לחץ והרבה הזמנות, אקפיד להבא בעזרת השם".

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד