א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סוער באיראן

הנשיא ראיסי שוחח עם משפחתה של קורבן החיג'אב

נשיא איראן איברהים ראיסי שוחח בטלפון עם משפחתה של מחסה אמיני שמתה במעצר של משטרת "המוסר" לאחר שהוכתה קשות בשל אי ציות לחוקים הקפדניים של המשטר בנוגע ללבישת חיג'אב על הראש

הנשיא ראיסי שוחח עם משפחתה של קורבן החיג'אב
קברה של מחסה אמיני בעיר הולדתה סאקז מערב איראן צילום: Iran International

נשיא איראן אברהים ראיסי קיים אתמול (ראשון) שיחת טלפון עם משפחתה של מחסה אמיני שמתה במעצר של משטרת "המוסר" של הרפובליקה האסלאמית. "הבת שלך וכל הבנות האיראניות הן הילדות שלי, וההרגשה שלי לגבי התקרית הזו היא כמו לאבד את אחד מהאהובים שלי", צוטט הנשיא בתקשורת האיראנית, והבטיח להם "לטפל בזהירות בתקרית".

"הודיעו לי על התקרית הזו כשהייתי בביקור באוזבקיסטן כדי להשתתף בפסגה של ארגון שיתוף הפעולה בשנחאי. הוריתי מיד לממשלה לחקור את זה כמקרה מיוחד", אמר, והוסיף כי "תהיו בטוחים שאדרוש מגופי המדינה הרלוונטיים לעקוב אחר המקרה הזה עד שכל היבטיו יתבררו".

מחסה אמיני בת ה-22 נעצרה בסוף השבוע על ידי משטרת המוסר ופונתה לבית החולים, שעתיים לאחר מכן היא איבדה את ההכרה. היא מתה ביום שישי אחר הצהריים בבית החולים קאסרה בטהרן מפגיעה קשה במוחה.

צוות בית החולים אמר לערוץ הטלוויזיה Iran International, כי אמיני "קיבלה מכות חוזרות ונשנות בראשה והייתה קרובה למוות כשהובאה". גינויים והפגנות רבות עדיין נמשכים ברחבי איראן בעקבות מותה של אמיני, כאשר פקידי מדינה רבים קראו לחסל את סיורי אכיפת החיג'אב.

מסומה אבטקר, סגנית הנשיא לשעבר חסן רוחאני לענייני נשים ומשפחה, אמרה ביום ראשון כי הממשל הקודם ניסה לבטל את הסיורים, אך גורמים קיצונים במדינה לא אפשרו זאת.

איראן נשיא איראן אברהים ראיסי מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד