כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפוליטיקאים סופדים ונפרדים

הח"כ לשעבר הלך לעולמו בשיבה טובה

חבר הכנסת לשעבר אליקים העצני, הלך לעולמו בגיל 96. היה מראשוני המתיישבים והתגורר בקרית ארבע מיום הקמתה ועד פטירתו אמש בשעות הערב. הלוויתו היום | שרים וחברי כנסת ספדו לו

הח"כ לשעבר הלך לעולמו בשיבה טובה
אליקים העצני ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

חבר הכנסת לשעבר עורך הדין אליקים העצני הלך לעולמו אמש (ראשון) והוא בן 96 בפטירתו. היה מפורסם כאחד מאבות תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון ואף התגורר בקרית ארבע מיום הקמתה ועד לפטירתו אמש. הלוויתו תצא היום בשעה 14:00 מבית ההספדים בקרית ארבע חברון לעבר בית העלמין בחברון, שם ייטמן.

מועצת קרית ארבע-חברון, בה התגורר - מסרה: "תושבי המועצה מרכינים ראש ואבֶלים הערב עם לכתו של עו"ד אליקים העצני לעולמו. העצני ז"ל היה מאבות תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון ומראשוני המתיישבים בעיר באבות יחד עם אשתו ציפורה ז"ל. אליקים היה מלוחמי ארץ ישראל השלמה ובונה הארץ, איש רוח ומעשה, מנהיג ופורץ דרך".

ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ספד לו וכתב: "אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של אליקים העצני ז"ל, מן הדמויות הבולטות בקרב מתיישבי יהודה ושומרון. אהבת ארץ-ישראל שפיעמה בו תהיה נר תמיד לזכרו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

שרת הפנים איילת שקד ספדה ומסרה: "בשורה עצובה יורדת על שמי ההתיישבות הערב עם היוודע דבר פטירתו של אליקים העצני, מראשוני המתיישבים ביהודה ושומרון, איש ארץ ישראל בכל רמ"ח אבריו. איש רוח ואמת. עבורי הוא היה מצפן אידיאולוגי. תנחומים למשפחת העצני היקרה. ברוך דיין האמת".

"מבקש להשתתף בצער משפחתו של אליקים העצני שנפטר הערב", כתב שר הביטחון בני גנץ. "העצני היה איש שהערכים הובילו אותו ולאורם הלך. הוא פעל לפי אמונתו ודרכו בלהט - ולצד זאת, לעולם לא שכח להיות אדם כלפי כל אדם. יהי זכרו ברוך".

ח"כ איתמר בן גביר ספד וכתב: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של עו"ד אליקים העצני ז"ל שהיה ממייסדי היישוב היהודי בחברון ומוותיקי החלוצים בהתיישבות היהודית ביו"ש, אליקים היה סמל ומופת במסירות נפש ודאגה לעם ישראל בארץ ישראל".

ח"כ אופיר סופר מ'הציונות הדתית' ספד: "קיבלתי בצער את ההודעה על פטירתו של אליקים העצני. העצני הוא איש ארץ ישראל השלמה, איש חזון ומעש והיה מראשוני המתיישבים בעיר האבות. יהי זכרו ברוך".

"שר וגדול נפל היום בישראל", כתבה חברת הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' והוסיפה, "אליקים העצני, ממייסדי הישוב היהודי המתחדש בחברון, ח"כל מטעם התחיה, היה לי מאז ומעולם מורה-נבוכים וגם שותף-לדרך. כשהתבקשתי לבקרו בהדסה, כי ימיו ספורים, היגעתי מיד, למפגש מרגש אחרון.
מצאתי אותו צלול, חד כתער, שופע ניתוחים אקטואליים כתמיד. יהי זכרו ברוך!".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, ספד לאיש האגדי ואמר: "אליקים העצני היה איש חזון וחלוץ לפני המחנה. זכויות רבות לו בהפרחת השממה של יהודה ושומרון. אבדנו את אחד מטובי לוחמיה של ההתיישבות בארץ ישראל. יחסר לנו מאוד אך השאיר אחריו שושלת משפחתית מפוארת שהתחנכה לאורו. יהי זכרו ברוך".

חבר כנסת לשעבר קרית ארבע התיישבות יהודה ושומרון אליקים העצני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד