כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תכלה שנה וקללותיה

בשנה שעברה הם עמדו ליד אבא בבית הכנסת. השנה הם שם לבד

מבין הטרגדיות הרשות שהתחוללו בתקופה האחרונה, רוכזו ארבעה מהמקרים הקשים ביותר לקרן אחת המאגדת את כל 17 היתומים יחד • הילד שמתכסה בסדין ועושה 'הצגה של הלוויה', הילדה שמבקשת שיעזרו לה להוציא את אבא מהקבר, והתאומים שנולדו אחרי 20 שנות ציפייה ונותרו יתומים • תכלה שנה וקללותיה

בשנה שעברה הם עמדו ליד אבא בבית הכנסת. השנה הם שם לבד
תפילת ראש השנה צילום: unsplash

בשנה שעברה הם עמדו ליד אבא בבית הכנסת, הוא דפדף להם במחזור והראה להם איפה מתפלל הקהל ומה אומר רק החזן. אז, לפני שנה, הם עוד היו ילדים רגילים לכל דבר ועניין, כמו הילדים שלנו ושלכם.
אבל בראש השנה תשפ"ב, נגזר עליהם להתייתם במהלך השנה.

הפעם הם יעמדו בתפילות ראש השנה לבד, בלי אבא שידפדף להם במחזור ויראה להם היכן מתפללים כעת.

לחצו כאן כדי לתרום לקרן 'חמול' המאגדת 17 יתומים תחת קורת גג אחת>>

כאלו הם היתומים של הרב מרדכי בוזגלו, זוג התאומים שהוריהם המתינו בציפיה לבואם במשך עשרים שנות עקרות, וכעת נותרו בלי אבא.

כאלו הם יתומיו של הרב יחיאל יהושע וואקנין, שישה ילדים שהגדול מביניהם בן תשע והקטנה בת שנה וחצי בלבד. אין לה אבא שיקפיץ אותה בזרועותיו וירכיב אותה על כתפיו. הילד בן החמש כבר מוכן לראש השנה: הוא יודע את מילות הקדיש בעל פה, ומבין את העול המוטל על כתפיו, לומר קדיש כדי לעשות לאבא נחת רוח בשמים.

היתומות של הגב' שולמית וייס ע"ה גדולות יותר, אבל הן זקוקות לאמא בדיוק כמו ילדות קטנות וצעירות. בת ה-20 מתגעגעת לשיחות אל תוך הלילה, ובת ה-13 עוד לא התחילה להבין בכלל את המשמעות של 'להיות יתומה'.
כך גם שבעת ילדיה של הגב' הינדא וינגרטן מקריית צאנז שבנתניה. עד לא מכבר היתה אמא שלהם פעילה ונמרצת, המורה הכי מיוחדת בבית הספר, אמא להתגאות בה בכל המובנים, פתאום היא חלתה ובתוך שבועות אחדים השיבה נשמתה ליוצרה.

כל 17 היתומים אוגדו יחד לקרן אחת מאוחדת, ועם ישראל נקרא לפתוח את הלב, לראות את היתומים הללו בצערם ובעניים, להגיש להם סיוע וכתף תומכת, להעניק להם תרומה כספית, איש איש כפי יכולתו, כדי שבראש השנה היתומים האלו יוכלו להגיע לבית הכנסת כשהם לובשים בגדים מכובדים כמו כל הילדים, ולרגליהם נעלים חדשות. כדי שהמשפחה מסביב תדע שלפחות חלק מהעולם הכספי הכבד ירד ממנה, כי עם ישראל נותן כתף, ומתאמץ לסייע ליתומים, בניו של הקדוש ברוך הוא.

וכבר הבטיח לנו בורא עולם, "אם אתה משמח את שלי, אני משמח את שלך", וכי יש לנו ברכה חשובה יותר שהיינו רוצים להצטייד בה בכניסתנו לראש השנה???

לחצו כאן כדי לתרום לקרן 'חמול' המאגדת 17 יתומים תחת קורת גג אחת>>

קופת העיר יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד