כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גל תקיפות אנטישמיות

ראש עיריית ניו יורק מגנה את ההתקפות על החרדים

ראש העיר אריק אדמס אמר כי "לא נסבול אנטישמיות". דבריו באים בין היתר לאחר שאישה הכתה גבר חסידי. חברי הקהילה החרדית קוראים להחמיר את העונשים נגד התוקפים

ראש עיריית ניו יורק מגנה את ההתקפות על החרדים
החסידים שהותקפו צילום: ארגון השומרים של בורו פארק

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס, גינה אמש (ראשון) את ההתקפות על יהודים וקרא לפעולה נוספת של ממשלת ארה"ב. "לא נסבול ההתקפות המקוממות האלה על הקהילה היהודית שלנו לא. לא בעיר שלנו", את הדברים אמר אדמס בתגובה לסרטון שבו נראית אישה מכה גבר יהודי.

בסרטון שפרסם ארגון השומרים של בורו פארק, נראית אישה רודפת אחרי גבר חרדי במורד הרחוב תוך קריאות נאצה. לאחר מכן היא נראית מעיפה לו את הכיפה והשטריימל.

מתנדבי השומרים של בורו פארק הביאו למעצרה במוצאי שבת לאחר שאיתרו את החשודה דרך מצלמות האבטחה, לאחר מכן היא נעצרה על ידי משטרת ניו יורק. מושלת מדינת ניו יורק, קתי הוצ'ול, אמרה: "מעשי אנטישמיות הם מתועבים ובלתי מקובלים".

"פשעי שנאה לא יסבלו בניו יורק, וחיזקנו את החוקים שלנו כדי להמשיך ולחייב את העבריינים לשאת באחריות", אמרה הוצ'ול. הוועד היהודי האמריקאי, הליגה נגד השמצה, ונציג ניו יורק בקונגרס ג'רי נדלר ופוליטיקאים מקומיים נוספים גינו גם הם את המתקפה.

תקרית כמעט זהה התרחשה גם בבורו פארק ביום חמישי האחרון, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אדם שרכב על אופניים העיף את הכובע של גבר חסידי ברחוב. באוגוסט דיווחה משטרת ניו יורק על 24 פשעי שנאה נגד יהודים, הרבה יותר מאשר נגד כל קבוצת מיעוט אחרת, ועל זינוק של 118 אחוז לעומת החודש המקביל בשנה שעבר

וויליאמסבורג בורו פארק אנטישמיות בארה"ב אריק אדאמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד