כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עקף את בזוס

הרוכש של נמל חיפה מס' 2 ברשימת עשירי העולם

המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, שהקבוצה בראשותו זכתה באחרונה במכרז להפעלת נמל חיפה, עקף את מייסד אמזון ג'ף בזוס ונהפך לאדם השני בעושרו בעולם, לפי דירוג בלומברג. זהו הדירוג הגבוה ביותר אליו הגיע מיליארדר מאסיה

הרוכש של נמל חיפה מס' 2 ברשימת עשירי העולם
חיפה צילום: משה שי, פלאש 90

הרוכש של נמל חיפה - במקום השני בדירוג המיליארדרים: המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, שהקבוצה בראשותו זכתה באחרונה במכרז להפעלת נמל חיפה, עקף את מייסד אמזון ג'ף בזוס ונהפך לאדם השני בעושרו בעולם, לפי דירוג בלומברג.

אדאני (60) הוא המייסד והיו"ר של אדאני גרופ – קונגלומרט נמלים ואנרגיה הכולל 6 חברות הנסחרות בהודו. הונו טיפס מעל לרף ה-100 מיליארד דולר לאחר שבאפריל דווח כי חברת האחזקות של אבו דאבי השקיעה 2 מיליארד דולר בשלוש חברות בקבוצה העוסקות באנרגיה ירוקה.

יש לציין כי זהו הדירוג הגבוה ביותר אליו הגיע מיליארדר מאסיה. ע"פ הדיווח ב"כלכליסט", הונו של אדאני, שהתחיל את השנה במקום ה-14 בדירוג, עומד כעת על 146.8 מיליארד דולר. הרחק במקום הראשון נמצא אלון מאסק, מייסד טסלה וספייס X, עם הון של 263.9 מיליארד דולר. מניית קבוצת אדאני רשמה השבוע שיא חדש; חלק מהקבוצות בחברה זינקו ביותר מ-1,000% מאז 2020. בפברואר הפך אדאני לאדם העשיר באסיה, לאחר שעקף את הטייקון ההודי מוקש אמבאני.

חשוב להדגיש כי הפער בין זאוס לאדאני עומד על 19 מיליון דולר בלבד. מייסד אמזון ספג השבוע ירידות חדות בהונו, בעקבות הנפילות בוול סטריט. מניית אמזון צנחה ב-26% מתחילת השנה, והונו של בזוס התכווץ בתקופה זו ב-45 מיליארד דולר. הוא גם קטן בעקבות גירושיו ב-2019 ממקנזי סקוט, שקיבלה 4% ממניות ענקית המסחר המקוון.

 

 

מיליארדר מיליארדרים נמל חיפה עושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד