כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נערכים מראש

החלו העבודות: המתקן שימנע שיטפונות והצפות בחורף

החלו העבודות להקמת מתקן לוויסות שיטפונות בנחל אשרת, אשר צפויות להימשך מספר חודשים עד חודש מאי 2023 | בחודש יוני האחרון הקצה משרד החקלאות כ-33 מיליון ₪ לפרויקט זה כחלק מתכנית רחבת היקף למניעת הצפות במורד אגן הגעתון

החלו העבודות: המתקן שימנע שיטפונות והצפות בחורף
הצפה בתל אביב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

תכנית ההגנה על נהריה מפני שיטפונות והצפות עולה שלב: החלו העבודות להקמת מתקן לוויסות שיטפונות בנחל אשרת, אשר צפויות להימשך מספר חודשים עד חודש מאי 2023.

במסגרת פרויקט הוויסות בנחל אשרת, אשר כאמור החלו לאחרונה, יוקם סכר באורך של כ-350 מטרים ובגובה של כ-15 מטרים. בתחתית הסכר יותקן צינור עם שער מווסת להעברה של זרימת מי שיטפון מבוקרת אשר תסייע לנהל ולמנוע את היווצרות השיטפונות. כל זאת, למען יצירת מנגנון שמווסת את מי השיטפון למשך מספר ימים, ומשחררם בהדרגתיות לאחר חלוף השיטפון. כך, ניתן יהיה למתן את כמויות המים שנשפכות אל העיר למרות הגשמים העזים.

כזכור, בחודש יוני האחרון הקצה משרד החקלאות כ-33 מיליון ₪ לפרויקט זה כחלק מתכנית רחבת היקף למניעת הצפות במורד אגן הגעתון. התכנית, כוללת שלושה פרויקטים חיוניים לחוסן האקלימי של תושבי העיר נהריה, במיוחד עם התגברות השפעות משבר האקלים. בתוך כך, לאחרונה הושלמו העבודות על פרויקט הוויסות הראשון במחצבת יחיעם, כאשר הפרויקט השלישי בשטחי קיבוץ עברון נמצא כעת בשלבי תכנון מתקדמים. 

יש לציין כי בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר אירועי מזג אוויר קיצוניים כחלק מהשלכות משבר האקלים הגלובאלי. בתוך כך, העיר נהריה סבלה בשנים האחרונות מאירועי שיטפונות והצפות קשים, כאשר האחרון שבהם התרחש בתחילת שנת 2020. בין ה-9-7 בינואר, אירועי גשם קיצוניים הובילו לעליית מפלס נחל הגעתון, מה שגרם נזק רב לרכוש ואף גבה את חייו של מוטי בן שבת ז"ל. 

בעקבות אירועים אלה, התקבלה החלטת ממשלה 4822 לשיקום פגעי ההצפות בנהריה, בה נקבע, בין היתר, כי יש לגבש תכנית מקיפה להגנה על העיר מפני הצפות. בהתאם לכך, גיבשה רשות הניקוז גליל מערבי את התכנית למניעת הצפות במורד אגן הגעתון, הכוללת את הקמתם של שלושה אתרי ויסות חדשים בנקודות אסטרטגיות לאורך תוואי הנחל.  

 

 

 

הצפות הצפות גשמים שיטפונות חורף סכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד