כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לשובע ולא לרזון

הזריקה המבוקשת אזלה מבתי מרקחת בכל הארץ

נותרו רק זריקות ספורות של זריקת ההרזיה 'אוזמפיק' המיועדות לחולי סוכרת. גם במדינות רבות אחרות זכתה התרופה להצלחה, והיצרנית התקשתה לעמוד בביקוש. היצרנית: "נוצר מחסור זמני. נמשיך לעשות כל מאמץ לעמוד בביקושים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Unsplash

זריקת ההרזיה 'אוזמפיק' אזלה בישראל. על פי הדווח באתר Ynet נותרו זריקות ספורות בלבד, השמורות לחולי סוכרת. בעולם כולו יש מחסור עולמי בשל הזריקה. ד"ר איתי גל מדווח כי מדובר בזריקה שתוכננה מלכתחילה לחולי סוכרת, אבל התגלה שהיא מסייעת גם לאנשים הסובלים מהשמנת יתר ומובילה לדיכוי תיאבון, לירידה במשקל ולשיפור ערכי הסוכר והשומנים בדם.

על פי הדיווח, גם במדינות רבות אחרות זכתה התרופה להצלחה, והיצרנית התקשתה לעמוד בביקוש. לנוכח המחסור, ומחשש שחולי סוכרת לא יטופלו, החליט משרד הבריאות לאסור על רופאים לרשום את הזריקה למטופלים חדשים הסובלים מהשמנת יתר ולתת אותה רק לחולי סוכרת ולמי שכבר החלו בטיפול בזריקה לעודף משקל.

המחסור הקיים ב'אוזמפיק' מעמיד את המטופלים בפני חשש לעלייה מחודשת במשקל, שכן התרופה מפסיקה להשפיע בתוך כמה ימים. כשהזריקה תחזור למדפים, הם יאלצו להתחיל מחדש את הטיפול.

בחברת 'נובו נורדיסק', המייצרת את התרופה, לא יודעים מתי בדיוק יחודש המלאי בארץ. בתגובה לדיווח ב-Ynet מסרה החברה "המשלוחים ממשיכים להגיע לישראל חודש בחודשו, בשל יעילות התכשיר אנו עדים לביקוש הולך וגובר מעבר לציפיות, ולפיכך עדכנו והגדלנו את האספקה באופן משמעותי. למרות זאת, מעת לעת נוצר מחסור זמני".
"החברה אינה רשאית לתת המלצות טיפוליות לציבור הרחב. בהתאם לזאת, בתקופות של מחסור זמני המועצה הלאומית לסוכרת מוציאה המלצות ברורות לרופאים בישראל לגבי הטיפולים הרלוונטיים למטופלים מחוץ להתוויה, שסובלים מהשמנת יתר. החברה תמשיך לעשות כל מאמץ לעמוד בביקושים ההולכים וגוברים בישראל".
תרופה בתי מרקחת השמנת יתר זריקה זריקת הרזייה מחסור עולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד