כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא מוכרים את העקרונות שלנו"

ועדת הבחירות תדון בפסילות: ב'ישראל ביתנו' מתוסכלים

בוועדת הבחירות ידונו בעוד שבועיים בפסילות מועמדים ומפלגות מהתמודדות לכנסת שהוגשו על ידי מפלגות שונות, כשהבולטת היא פסילת מפלגת בל"ד והעומד בראשה סמי אבו שחאדה | ב'ישראל ביתנו' לא מצליחים לגייס תמיכה

ועדת הבחירות תדון בפסילות: ב'ישראל ביתנו' מתוסכלים
בניין הכנסת צילום: דוברות הכנסת

בימים שלאחר ראש השנה תדון ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25 בבקשות פסילת מועמדים לכנסת או מפלגות, כשבקשת פסילת מפלגת בל"ד שהתפצלה מהרשימה המשותפת מצליחה להפוך את המפה הפוליטית מהרגלה.

במפלגות המרכז מבינים כי בל"ד עלולה לאבד מנדט שייתן למחנה הימין את הניצחון ולכן הם מעדיפים שרשימת בל"ד תיפסל, ואילו בימין צריכים שבל"ד תתמודד ותזרוק קולות לפח ומעדיפים כי בית המשפט לא יפסול את בל"ד.

נציגי מפלגת 'ישראל ביתנו' בוועדת הבחירות כבר הגישו בקשה לפסול את רשימת בל"ד, ברקע סעיף 7א לחוק הבחירות האוסר על ח״כ כנסת תומכי טרור להיבחר לכנסת.

דיון הפסילות ייערך בעוד כשבועיים, יומיים לפני יום כיפור, כשבינתיים בקשת 'ישראל ביתנו' לפסול את בל"ד לא מתקדמת ונדרשות חתימות של לפחות 8 מפלגות. ב'ישראל ביתנו' מתוסכלים מכך ותקפו היום: "לצערנו הרב, אף אחד מנציגי ועדת הבחירות המרכזית לא חתם על דרישתנו לפסול את יו"ר בל"ד סמי אבי שחאדה מהתמודדות לכנסת ה-25".

עוד הוסיפו: "בניגוד לאחרים למפלגת 'ישראל ביתנו' יש עמדה עקרונית ואנו לא מוכרים את העקרונות שלנו, לא בתמורה לתועלת מידית וללא קשר למקומנו בקואליציה או באופוזיציה. כבר בשנת 2009 מפלגת ישראל ביתנו הגישה עתירה בדרישה לפסול את בל"ד מלהתמודד ובמהלך מערכת הבחירות בשנת 2021 כשהציונות הדתית והליכוד העלו דרישה לפסול את בל"ד, תמכנו בדרישתם".

ועדת הבחירות המרכזית ישראל ביתנו בחירות לכנסת ה-25 סיעת בל"ד סמי אבו שחאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד