כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהדק את הקשרים

ארדואן הודיע למנהיגים יהודים שהוא מתכנן לבקר בישראל

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר לקבוצה של מנהיגים יהודים שהוא מתכנן לבקר בישראל. עוד אמר כי אנטישמיות היא "פשע נגד האנושות"

ארדואן הודיע למנהיגים יהודים שהוא מתכנן לבקר בישראל
הנשיא בפגישה עם הרבנים צילום: דוברת נשיא טורקיה

נשיא טורקיה ארדואן, אמר למנהיגים יהודים שהוא מתכנן לבקר בישראל. בפגישה עם מנהיגים יהודים של ארגונים יהודיים אמריקאים, הוא אמר כי אנטישמיות היא "פשע נגד האנושות", כך דווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. הפגישה התקיימה ביום שני אחר הצהריים, בחסות השגרירות הטורקית ווועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים בעיר ניו יורק, שם מתקיימת העצרת הכללית של האו"ם, ארדואן לא אמר מתי יבקר.

טורקיה וישראל הודיעו בחודש שעבר כי הן יחזירו את הקשרים הדיפלומטיים המלאים, שנותקו מאז 2010, כאשר ישראל ביצעה פשיטה על ספינת המרמרה שניסתה לפרוץ את המצור הישראלי על רצועת עזה. נשיא ישראל, יצחק הרצוג, ביקר בטורקיה במרץ האחרון.

בחודש שעבר ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. המנהיגים הודו זה לזה על התפתחות היחסים בין שתי המדינות בתקופה האחרונה בעקבות הדיאלוג בין רה"מ לפיד לבין נשיא טורקיה ארדואן וחילופי הביקורים בין שני שרי החוץ.

ראש הממשלה והנשיא בירכו אחד את השני על ההחלטה לחזור לייצוג דיפלומטי מלא ולהשבת השגרירים והקונסולים הכלליים לישראל ולטורקיה. רה"מ והנשיא הסכימו כי ההתפתחות האחרונה היא נדבך חשוב ונוסף בחיזוק היחסים שיוביל גם להישגים רבים, בדגש על תחומי הכלכלה והתיירות, כפי שיבואו לידי ביטוי בחידוש הטיסות הישראליות לטורקיה ובכינוסה של הוועדה הכלכלית המעורבת בישראל במהלך חודש ספטמבר.

רג'פ טייפ ארדואן טורקיה עצרת הכללית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד