כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מסכנת את העולם כולו"

רוסיה תקפה תחנת כוח גרעינית באוקראינה

חיילים רוסים תקפו בסמוך לתחנת הכוח הגרעינית באזור מיקולאייב דרום אוקראינה אך הכורים שלה לא נפגעו ופועלים כרגיל, כך מסרה חברת הגרעין הממשלתית של אוקראינה. "שלוש יחידות הכוח פועלות כרגיל. למרבה המזל, לא היו נפגעים"

רוסיה תקפה תחנת כוח גרעינית באוקראינה
אילוסטרציה צילום: pixabay

פיצוץ עז התרחש בבוקר יום שני במרחק מטרים ספורים מהכורים הגרעיניים במיקולאייב דרום אוקראינה, ונגרם נזק לבנייני תחנות כוח, כך מסרה חברת האנרגיה "אנרגואטום" בהצהרה. המתקפה פגעה גם בתחנת כוח הידרואלקטרית סמוכה ובקווי ההולכה.

"נכון לעכשיו, כל שלוש יחידות הכוח פועלות כרגיל. למרבה המזל, לא היו נפגעים בקרב צוות התחנה", נמסר מטעם החברה.

החברה פרסמה כי נגרם נזק מהפיצוץ. בהתייחסו לתקיפה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר: "הפולשים רצו לירות שוב, אבל הם שכחו מהי תחנת כוח גרעינית. רוסיה מסכנת את העולם כולו. אנחנו חייבים לעצור את זה לפני שיהיה מאוחר מדי".

אזור מיקולאייב נמצא תחת התקפת רקטות מתמדת של כוחות רוסים בשבועות האחרונים. תחנת כוח גרעינית אוקראינית נוספת בזפוריז'יה - שהיא הגדולה באירופה ושוכנת כ-180 קילומטרים מזרחית לאתר מיקולאייב נסגרה בתחילת החודש עקב הפגזות רוסיות, מה שעורר חששות לגבי אסון גרעיני אפשרי.

רוסיה ואוקראינה האשימו זו את זו בהפגזות על מפעל הגרעין בזפוריז'יה, המוחזק על ידי כוחות רוסים אך מופעל על ידי צוות אוקראיני. ההפגזה גרמה נזק למבנים ושיבשו את קווי החשמל.

כור גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה טילים סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד