כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
זעם ההמונים

שביתות, הפגנות ואלימות שוטרים באיראן

אנשים בכמה ערים באיראן עורכים שביתות והפגנות נגד המשטר. כוחות הביטחון האכזריים תקפו מפגינים | אזרחי המדינה זועמים על מותה של קורבן חיג'אב, צעירה שמתה ממכות שוטרים

שביתות, הפגנות ואלימות שוטרים באיראן
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

מותה של מחסה אמיני במעצר, הוציא אלפים לרחובות, שוטרי הסיור על אכיפת חיג'אב הרעידו את המדינה לאחר שהיכו למוות את הצעירה בת 22, כוחות משטרה ירו לעבר מפגינים בדיוונדרה, שם נפצעו לפחות 10 בני אדם וחמישה נהרגו, גם בסאקז מחוז כורדיסטן התקיימו הפגנות. אנשים בבירה טהראן ובעיר אספהאן המרכזי הפגינו מול שוטרים שירו לעברם גז מדמיע.

בעלי עסקים בערים עם אוכלוסיות כורדיות גדולות כמו באנה, מריבן, עיר הולדתה סאקז ובירת המחוז כורדיסטאן ערכו שביתה כללית במחאה על רצח מחסה אמיני, והודיעו כי ימשיכו בשביתות ובהפגנות במשך כמה ימים למרות אזהרות הרשויות. סרטונים שנשלחו מאיראן מראים שהמשטרה משתמשת בגז מדמיע נגד אנשים בזמן שאזרחים רבים פתחו את דלתות בתיהם כדי להגן על המפגינים.

קבוצת סטודנטים בטהראן עמדה מחוץ למשרדו של איש הדת של האוניברסיטה שלהם, ככל הנראה נציגו של המנהיג העליון באוניברסיטה, וקראה "המולה חייבת ללכת לאבדון" בעוד איש הדת צופה בהם מבעד לחלון שלו. בעוד שהרשויות משקרות לגבי נסיבות מותה של מחסה אמיני ומגינות על הסיורים של משטרת המוסר האסלאמית, מפקד משטרת "המוסר" של טהראן, קולונל מירזאי, "הושעה" עד לחקירה נוספת על מותה של מחסה.

הצעירה נהרגה על ידי משטרת הדת האסלאמית, היא הוכתה ברחוב בגין אי אטיית חיג'אב, כעבור שעתיים הובהלה לבית החולים לאחר שאיבדה את הכרתה. היא מתה ביום שישי האחרון אחר הצהריים בבית החולים קאסרה בצפון טהראן. האשה במקור מסאקז במחוז כורדיסטן, נעצרה במכונית של אחיה בביקור בבירה לשם הגיעה לבקש את קרוביהם.

איראן מפגינים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד