כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נחטף בעת עבודתו

חילופי שבויים בין ארה"ב לטאליבן: איש חיל הים שוחרר

הטאליבן הכין קבלת פנים חמימה לאיש טאליבן שאמריקה שחררה. האיש הוחזק מאז 2005 בארה"ב על הברחת סמים. בתמורה הטאליבן שחרר איש חיל הים אמריקני שעבד באפגניסטן במשך עשור ונחטף בפברואר 2020

חילופי שבויים בין ארה"ב לטאליבן: איש חיל הים שוחרר
בשיר נורזאי מתקבל באהדה צילום: צילום מסך

ארה"ב שחררה איש טאליבן שהוחזק מאז 2005 בגין הברחת סמים בהחלפת שבויים עם הטליבאן עבור איש חיל הים לשעבר האמריקני מארק פרירצ'ס. בשיר נורזאי הוחלף עם פרירצ'ס בנמל התעופה בקאבול אפגניסטן, כך נמסר אתמול במסיבת עיתונאים על ידי שר החוץ האפגני אמיר חאן מוטאקי.

ארה"ב גזרה על נורזאי מאסר עולם על הברחת סם הרואין בשווי של יותר מ-50 מיליון דולר לארה"ב ואירופה והוא ריצה 17 שנים בכלא אמריקאי. המהנדס וחיל הים האמריקני מלומברד, אילינוי ששוחרר, עבד באפגניסטן במשך עשור על פרויקט פיתוח מקומי. הוא נחטף בפברואר 2020.

חזרתו של נורזאי לקאבול נחגגה בקול תרועה רמה על ידי ממשלת "האמירות האסלאמית החדשה של אפגניסטן", זהו השם שהטליבאן העניקו לאומה האפגנית מאז שתפסו את השלטון באוגוסט האחרון.

בהתייחסו לטליבאן במסיבת העיתונאים, אמר מוטאקי: "האמירות האסלאמית של אפגניסטן מוכנה לפתור בעיות על ידי משא ומתן עם כולם, כולל ארצות הברית". במסיבת העיתונאים נאם בקצרה נורזאי, לצד מוטאקי וסגני ראש הממשלה בפועל של הטליבאן. הוא אמר: "אני גאה להיות בבירת ארצי בין אחיי". "אם הממשלה לא הייתה מגלה את נחישותה החזקה, לא הייתי כאן היום".

לנורזאי היו קשרים ארוכי שנים עם הטליבאן והוא היה תומך של המשטר גם ב-2001. עורך דינו הכחיש כי הוא סוחר סמים וטען כי יש לבטל את האישומים מכיוון שפקידי ממשל ארה"ב עבדו עליו שהוא לא ייעצר.

טאליבן ארה''ב חילופי שבויים שחרור אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד