כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חתם על צווי תפיסה

מיליוני שקלים יוחרמו ממחבלים: "נלחמים בצינור הכסף לטרור"

שר הביטחון חתם על צווים לתפיסת כ־10 מיליון ש' שהרש"פ מעבירה למחבלים עם דם על הידיים. גנץ: "נמשיך לפעול נגד כל המעורבים בטרור ולהכות בו בכל דרך אפשרית"

מיליוני שקלים יוחרמו ממחבלים: "נלחמים בצינור הכסף לטרור"
טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

ישראל החלה אתמול במבצע להחרמת מיליוני שקלים, שמועברים מהרשות הפלשתינית לחשבונות הפרטיים של אסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בפיגועים קשים, כך מדווח יואב לימור ב'ישראל היום'.

המבצע מתקיים לאחר ששר הביטחון, בני גנץ, חתם על צווי תפיסה לכ-10 מיליון שקלים מהכספים שמועברים לאסירים. הצווים נחתמו כחלק מהמאבק של מערכת הביטחון בארגוני הטרור, ובתשלומים שהרשות הפלסטינית מעבירה לאסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בפעולות טרור.

הכספים שגנץ אישר לתפוס משולמים על ידי הרשות הפלשתינית למחבלים המרצים את עונשם בבתי כלא בישראל, לאסירים משוחררים, וכן למשפחות של אסירים שמקבלות תגמול עבור פעולות טרור שביצעו קרוביהם.

הצווים נחתמו בעקבות פעילות משותפת של השב"כ, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, משטרת ישראל, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ויחידת החילוט במשרד המשפטים. הם מופנים כלפי 86 אסירים המרצים את עונשם בבתי הכלא, אסירים משוחררים ובני משפחות של אסירים, בהיקף מצטבר של כ־10 מיליון שקלים.

בעקבות זאת, נעשתה אתמול פנייה לבנקים שדרכם מתבצעות ההעברות, או שבהם מחזיקים האסירים ומשפחותיהם חשבונות, בדרישה לתפוס את הכספים. הכספים שנתפסו יועברו לחשבון הבנק של האפוטרופוס הכללי.

זאת הפעם השנייה שבה מבצעת ישראל מהלך כזה לתפיסת כספים של מעורבים בטרור. הפעם הקודמת היתה לפני כמה שנים. במערכת הביטחון הבהירו אתמול כי לא מדובר במבצע חד פעמי, וכי המאמץ הזה יימשך גם בעתיד.

שר הביטחון גנץ אומר: "נמשיך להילחם בצינור הכסף של הטרור ולהכות בו בכל דרך אפשרית, ונמשיך לפעול נגד כל מי שמעורב בטרור, אבל בה בעת נמשיך גם לחזק את הפן האזרחי והכלכלי של תושבי הרשות הפלסטינית שאינם מעורבים בטרור, מתוך רצון ביציבות ובשגשוג".

טרור פלסטיני בני גנץ מיליוני שקלים רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד