כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הערער נדחה

המדינה יכולה לגרש את בני משפחת המחבל

בתום מאבק ממושך של משפחת חג׳אג׳ - בית הדין לעררים מאפשר למדינה לגרש את בני משפחת המחבל מארמון הנציב. מדובר בתקדים משפטי חשוב המאפשר לבטל אישורי שהייה לצורכי הרתעה

המדינה יכולה לגרש את בני משפחת המחבל
יונתן זינדל פלאש 90

לאחר מאבק משפטי ממושך בהובלת משפחת חג׳אג׳, פורום 'בוחרים בחיים' ותנועת 'אם תרצו', החליט הבוקר (שלישי), בית הדין לעררים בירושלים לדחות את בקשת בני משפחת קונבר, קרוביו של פאדי קונבר, המחבל אשר ביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב בו נרצחו ארבעה חיילים בשנת 2017. מדובר בתקדים משפטי חשוב המאפשר לבטל אישורי שהייה לצורכי הרתעה.

כזכור, שר הפנים דאז אריה דרעי החליט לשלול את אישורי השהייה של בני משפחת המחבל, לאחר שהביעו שמחה על ביצוע הפיגוע, בו נפלו ונרצחו סגן שיר חג'אג', סגן יעל יקותיאל, סגן משנה ארז אורבך וסגן משנה שירה צור הי"ד. על החלטה זו של שר הפנים הגישו בני משפחת המחבל את הערר, אותו כאמור דחה היום בית הדין.

בפסק הדין התקדימי קובע הדיין אילן חלבגה כי לשר הפנים נתונה הסמכות לשלול הליך של איחוד משפחות משיקולי הרתעה גם במסגרת הוראת שעה: "סבורני כי בענייננו מוביל האיזון בין כלל השיקולים למסקנה, לפיה סעיף 11(א)(2) לחוק הכניסה לישראל מעניק לשר הפנים הסמכות לשלול הליך של איחוד משפחות משיקולי הרתעה".

לאחר שלושה סיבובים של דיונים, תוכל כעת המדינה לגרש את בני משפחת המחבל.

מירב והרצל חג׳אג׳ הוריה של סגן שיר חג׳אג׳ אמרו בתגובה לפסק הדין: "המשפחה של המחבל התעסקה עם המשפחה הלא נכונה. הדם של שיר הוא לא הפקר והבטחנו שלא לשתוק עד שנעיף את כל בני משפחת המחבל מישראל. נמשיך לרדוף אותם עד חורמה והם ישלמו על החגיגות שהם עשו לאחר ששיר שלנו נרצחה. מהכפר ג׳באל מוכבר יצאו מאות מחבלים, ועכשיו כל הכפר יידע שמשפחתו של מחבל שייצא מהכפר יגורשו מישראל, לא יקבלו זכויות ולא יקבלו מכל ההטבות שלנו. זה כשלעצמו יגביר את ההרתעה וימנע את המחבל הבא".

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: אנו שמחים כי בית הדין לעררים קיבל את ההחלטה המוסרית והנכונה וקבע כי ניתן יהיה לגרש את משפחת המחבל. אנו מצפים כי עוד היום תישלל תושבותם ומדינת ישראל תגרש אותם מתחומה".

עו״ד יעקב כהן שייצג את משפחת חגאג בהליך מסר כי מדובר בפס"ד היסטורי: ״זהו יום של נחמה (מועטה) למשפחות השכולות ויום של תקווה לעם ישראל. פסק הדין שומט את הקרקע מתחת לטענות הפוליטיות, אשר נטענו במסווה של טענות משפטיות, של העוררים ובאי כוחם. פס"ד זה מהווה עוד אבן בחומת המשילות ההולכת ונבנית בישראל, אשר מחזיר את הריבונות לעם ולנציגיו וקובע נחרצות שהזכות לחיים וביטחון היא זכות ראשונה במעלה הגוברת על השאר".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "החלטת בין הדין לעררים היא ניצחון השפיות על האיוולת והטרור. מדינה חפצת חיים חייבת לשלול אשרות שהייה לבני משפחה של מחבל אשר חילקו סוכריות לאחר שזה ביצע את זממו ורצח חיילים. אנו דורשים משרת הפנים איילת שקד לממש מיידית את מדיניותו של שר הפנים לשעבר אריה דרעי, ולשלול מן המחבלים את אשרות השהיה".

מחבלים טרור פלסטינים שיר חג'אג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד