א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
פשע מזעזע

שבעה ילדים נהרגו בתקיפה על בית הספר בכפר

החונטה הצבאית במיאנמר פתחה באש מקלעים לעבר בית ספר, והרגה שבעה ילדים בכפר. תלמידים היו בין 13 בני אדם שנהרגו במתקפה הקטלנית ביותר על ילדים מאז ההפיכה הצבאית בשנה שעברה. האו"ם הודיע על 260 התקפות על בתי ספר ואנשי חינוך מאז הדיח הצבא את הממשלה

שבעה ילדים נהרגו בתקיפה על בית הספר בכפר
תקיפת הילדים צילום: צילום מסך

מסוקים ממשלתיים תקפו בית ספר בצפון מרכז מיאנמר, והרגו לפחות 13 בני אדם, בהם שבעה ילדים, המתקפה הקטלנית ביותר על ילדים מאז תפסה החונטה את השלטון בשנה שעברה, כך אמר מנהל בית ספר ועובד סיוע לסוכנות הידיעות AP.

מנהלת בית הספר אמרה כי ניסתה להביא את התלמידים למקומות מסתור בטוחים כאשר שניים מתוך ארבעה מסוקי Mi-35 ממשלתיים שריחפו צפונית לכפר לט יט קון בטבאיין, כ-110 קילומטרים צפונית-מערבית למנדליי, החלו לתקוף ביום שישי האחרון. לדבריה, המסוקים החלו לירות מקלעים וכלי נשק כבד לעבר בית הספר, שבו לומדים 240 תלמידים מגן הילדים ועד שנת ח', והוא ממוקם במתחם המנזר הבודהיסטי של הכפר.

האו"ם הודיע על 260 התקפות על בתי ספר ואנשי חינוך מאז הדיח הצבא את הממשלה הנבחרת של אונג סן סו צ'י בפברואר אשתקד, זה יהיה המספר הגבוה ביותר של ילדים שנהרגו.

"הם המשיכו לירות לתוך המתחם מהאוויר במשך שעה", אמרה המנהלת מאר מאר. "הם לא הפסיקו אפילו לדקה אחת. כל מה שיכולנו לעשות באותו זמן זה לשיר שירים בודהיסטים". כשהתקיפה האווירית נפסקה, היא אמרה שכ-80 חיילים נכנסו למתחם המנזר כשהם יורים ברוביהם לעבר הבניינים.

לאחר מכן הורו החיילים לכל מי שהיה במתחם לצאת מהבניינים. מאר אמרה שהיא ראתה כ-30 תלמידים עם פצעים בגב, בירכיים, בפנים ובחלקים אחרים של גופם. חלק מהתלמידים איבדו גפיים. "הילדים אמרו לי שהחברים שלהם מתים", היא אמרה, והוסיפה כי כמה תלמידים פצועים אמרו לה שהם כואבים כל כך שהם רוצים למות מהכאב.

מאר מסתתרת בכפר עם שלושת ילדיה, כדי להימנע ממעצר, לאחר שהשתתפה בשנה שעברה בהפגנה נגד ההשתלטות הצבאית. לפי איגוד הסיוע לאסירים פוליטיים בתאילנד העוקב אחר זכויות האדם במיאנמר, לפחות 2,300 אזרחים נהרגו על ידי כוחות הביטחון מאז תפס הצבא את השלטון בשנה שעברה.

הרג הרוגים ופצועים רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד