כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"למה נטשת אותנו?"

החייאה לעיני הילדים: המשפיע החסידי התמוטט ונפטר

הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל התמוטט ביום הראשון של סליחות לעיני ילדיו • במשך קצת יותר משעה ניסו כונני ההצלה להחיותו, אך ללא הצלחה • בהלוויה זעק בנו הבחור בן ה-22 : "למה נטשת אותנו? מי ילווה אותי לחופה?" • השכנים מספרים: "היה איש מדהים, עם מסירות אינסופית לבנו האוטיסט" • קרן לסיוע דחוף הוקמה לטובת יתומיו הרכים

החייאה לעיני הילדים: המשפיע החסידי התמוטט ונפטר
הרב פרידמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה ומזעזעת בבני ברק. המשפיע החסידי הרב יקותיאל דב פרידמן, מקהילת חסידי דאראג, התמוטט בביתו בבוקרו של יום א’ דסליחות, וכעבור קצת יותר משעה נקבע מותו במקום, לאחר שמאמצי ההחייאה כשלו. בן 48 שנים היה בפטירתו.

הרב פרידמן נפטר ביום היארצייט של אביו, שנפטר 27 שנים לפניו, גם הוא היה בדמי ימיו, לפני שבנו, המנוח ז"ל, בא בברית הנישואים.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומים והאלמנה של הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל

דמותו של הרב פרידמן זצ"ל, היתה דמות שהשפיעה שמחה על כל הסובבים. הוא עצמו היה אדם חולני ומדוכא בייסורים, אבל זה לא הפריע לו לשמוח ולשמח אחרים. היה מהמשפיעים החסידיים בקהילת הקודש דאראג בבני ברק, אליה השתייך מאז הקמתה.

תושבי האזור בו מתגוררת משפחת פרידמן, הכירו אותו בעיקר מהעובדה שהוא תמיד הלך יחד עם בנו בן ה-12 הסובל מאוטיזם קשה. הרב פרידמן לא עזב אותו לרגע, השקיע בו את כל כוחותיו, וגידל אותו באהבה ובמסירות, לצד חמשת ילדיו הנוספים, הגדול שבהם בן 22, והקטנה בת שלוש בלבד.

בעת שקרס, זעקו הילדים שהיו בבית וחזו בטרגדיה אל מול עיניהם, הם קראו לו ‘טאטי טאטי’’ אבל לא זכו למענה. שעות אחדות לאחר מכן הם צעדו אחר מיטתו ואמרו את מילות הקדיש כשדמעות חונקות את גרונם.

שכניו של הרב פרידמן מספרים על איש מדהים, שהיה מאיר פנים לכל אדם, ולמרות שהיה מדוכא בייסורים, ומטופל בילד עם אוטיזם קשה מאוד שאתגר אותו רבות, היה הרב פרידמן מחייך בכל עת, ומלא סבלנות בלי גבול לילדו המיוחד ולכל אדם באשר הוא.

בנו הבכור ספד לו בהלוויה בדמעות שליש ובכה בקול גדול: "את מי נשאל ארבע קושיות?" הוא בכה, "אבא, למה הלכת??? למה נטשת אותנו?? מי ילווה אותי לחופה??? מי ישמור על חיימקה ויטפל בו במסירות כמו שאתה טיפלת בו 12 שנה???".

לנוכח המצב הקשה השורר בבית, והעובדה שאבי המשפחה נפטר בפתע פתאום, הוקמה קרן לעזרה דחופה לאלמנה והיתומים, כשבשלה הראשון יש לדאוג למימון הוצאות החגים הקרובות למשפחה האבלה, ובהמשך יש לבגד את הילדים לחורף, ולהעמיד קרן להוצאות הבסיסיות ביותר להחזקת המשפחה.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומים והאלמנה של הרב יקותיאל דב פרידמן זצ"ל>>>

 

קופת העיר המשפיע הרב פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד