כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תכלה שנה וקללותיה

258 יתומים: הנתון המחריד של השנה החולפת

מזעזע: שנת תשפ"ב התאפיינה למרבה הצער שרצף מחריד של טרגדיות קשות, שהותירו אחריהן מאות יתומים • הפיגוע בבני ברק, הפיגוע באלעד, התאונה הקשה של משפחת גלושטיין, תאונת הקורקינט שהותירה שלושה יתומים והתינוקת הרכה שנולדה לאמה האלמנה הטרייה 

258 יתומים: הנתון המחריד של השנה החולפת
טרגדיות השנה צילום: קופת העיר

קולות הזעקה המחרידים שעלו מזירת התאונה ברחוב שמגר בירושלים, עדיין מהדהדים באוזניו של הציבור החרדי כולו. למחרת היום עמדו בני המשפחה וקברו את אמם ושתי אחיותיהם... אחות נוספת עדיין מגובסת, לפניה שיקום ממושך עד שתחזור ללכת ולרוץ כמו כל ילדה בת חמש.

לחצו כאן כדי לתרום ל-258 יתומי השנה>>>

הזוועה באלעד, גם היא צרובה בזיכרון שלנו. כולנו זוכרים את הפחד, החרדה, האימה המשתקת, כששני מחבלים בני עוולה וחמושים בגרזנים רצו ברחובות אלעד, ורצחו מכל הבא ליד. שבת שחורה עברה על תושבי העיר שחששו לצאת מבתיהם. רק אחרי שנתפסו המחבלים, הצליחו הם והצלחנו אנחנו להסדיר את הנשימה.

והפיגוע בבני ברק? אותו ערב קשה שבו הסתובב מחבל רוצח ימ"ש, כשהוא חמוש ברובה סער וירה בכל מי שנקלע לאזור שלו, כשהוא אינו חס על איש?
הזיכרונות כבר התחילו להתעמעם, הופכים לזיכרון רחוק. כן, היה פעם פיגוע בבני ברק, עצוב מאוד. באלעד התחוללה זוועה, זה נורא! אבל איך זה קשור אלינו? איך זה נוגע אלינו?

ובכן, זה קשור ועוד איך. גם היום, אחרי שאנחנו כבר התחלנו לשכוח, וגם בעוד שנתיים או חמש שנים, כשנשכח מהאירועים האלו לחלוטין, היתומים יישארו, הם איתנו לאורך ימים ושנים, והם זקוקים לעזרה!
טרגדיה רדפה טרגדיה, אסון רדף אסון, וכל אירוע כזה הותיר אחריו יתומים. כמו אותו מקרה של אבי משפחת גדידיאן שנהרג באירוע קשה, והותיר אחריו שבעה יתומים. שבועות אחדים לאחר מכן נולדה בתו השמינית, היא לעולם לא תזכה להרגיש חיבוק של אבא.

כמו אותה תאונה קשה שהתחוללה בפתח תקוה, בה נהרג הרב שמואל קצנלבוגן מרכב חולף. שלושה יתומים הוא הותיר אחריו, שלושה ילדים שאין להם אבא שידאג להם, יחבק אותם, יפרנס אותם וילמד אותם לרכב על אופניים או לדפדף במחזור בתפילת ראש השנה.

כל היתומים של כל הטרגדיות הקשות הצטברו, חלקם מהוריהם נהרגו בתאונות, אחרים נפטרו אחרי מחלות קשות, חלקם עלו השמימה בפיגועים רצחניים, או סתם, נפטרו בחטף בגלל דום לב פתאומי ובלתי צפוי בעליל.
מאות רבות של יתומים נותרו השנה. בקופת העיר ריכזו את המקרים הקשים הזקוקים לעזרה דחופה והגיע ללא פחות מ-258 יתומים טריים שהתייתמו במהלך השנה החולפת, ושזקוקים לעזרה מיידית.
לשם כך הוקמה קרן מיוחדת, קרן '258 יתומי השנה'. הציבור נקרא לפתוח את הלב, להקשיב לקול זעם, ולהעניק תרומה צנועה של שקל בודד לכל יתום, 258 שקלים ל-258 יתומים... כל התרומות שלא הוענקו עם שם של נמען ספציפי, יחולקו בשווה בין כל 258 היתומים, ובזכות מצוות צדקה נזכה לקורע את רוע הגזירה, ונתברך בשנה טובה ומתוקה.

לחצו כאן כדי לתרום ל-258 יתומי השנה>>>

קופת העיר יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד