ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עוקבים אחרי רוסיה

ארה"ב הוסיפה מטוסים איראניים לרשימת הסנקציות

ארה"ב הודיעה כי הוסיפה שלושה מטוסי מטען איראניים הטסים לרוסיה לרשימה של מטוסים המפרים את בקרת הייצוא של ארה"ב, במסגרת הסנקציות של ממשל ביידן. איראן הודיעה בפומבי על כוונתה להרחיב את שיתוף הפעולה עם רוסיה בתחום התעופה

ארה"ב הוסיפה מטוסים איראניים לרשימת הסנקציות
מטוסים איראניים צילום: Iran international

באמצעות נתונים בינלאומיים של תעופה, משרד המסחר האמריקאי זיהה מטוסי בואינג 747 המופעלים על ידי 'מאהן אייר', 'קשם פארס אייר' ו'איראן אייר', המובילים סחורות, כולל פריטים אלקטרוניים, לרוסיה תוך הפרה של בקרת הייצוא המחמירה של ארה"ב על רוסיה בשל הפלישה שלה לאוקראינה. אלו הם שלושת המטוסים האיראנים הראשונים שזוהו, נמסר מהמחלקה.

המחלקה הזהירה כי כל תדלוק, תחזוקה, תיקון, חלקי חילוף או שירותים אחרים שינתנו, מפרים את בקרת הייצוא של ארה"ב ומכפיפים חברות לפעולות אכיפה בארה"ב. איראן הודיעה בפומבי על כוונתה להרחיב את שיתוף הפעולה עם רוסיה בתחום התעופה על ידי אספקת חלקי חילוף למטוסיה, כך מסר משרד המסחר.

ארה"ב ואוקראינה הודיעו בחודש כי איראן סיפקה מל"טים צבאיים לרוסיה המשמשים במלחמה. עם התוספות הללו, ישנם 183 מטוסים ברשימה הארוכה האסורה מכל העולם, בגין הפרות לכאורה של בקרות הייצוא של ארה"ב. שלוש חברות התעופה האיראניות שזוהו ביום שני כבר היו כפופות למגוון הגבלות של ממשלת ארה"ב.

עוזר שר המסחר לאכיפת יצוא, מתיו אקסלרוד, אמר כי "הבקרות של ארה"ב, במיוחד על פריטים כמו אלקטרוניקה וחלקי מטוסים, פגעו בבסיס התעשייתי הביטחוני של רוסיה, הגבילו קשות את הגישה שלהם לכלכלה העולמית, כאשר רוסיה תנסה לערב מדינות פרועות כמו איראן כדי למלא את מה שהקהילה הבינלאומית ניתקה ממנה, ננקוט פעולה כדי לסכל ניסיונות כאלה ולשבש קשרים כאלה".

כלכלת איראן סנקציות מלחמת אוקראינה רוסיה משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד