כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אלו ההגבלות

ענקית התה בצרות: ויסוצקי תוכרז כמונופול?

במידה שויסוצקי תוכרז כמונופול, יחולו עליה הגבלות כגון להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון

ענקית התה בצרות: ויסוצקי תוכרז כמונופול?
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממונה על התחרות הודיעה לויסוצקי כי היא שוקלת להכריז עליה כמונופול, בכפוף לשימוע: היום (שלישי) הודיעה הממונה על התחרות לחברת תה ויסוצקי (ישראל) בע"מ כי היא שוקלת לעשות שימוש בסמכות המסורה לה ולהכריז עליה כבעלת מונופולין באספקה של שקיקי תה במגזר הקמעונאי בשוק התה הירוק, בשוק חליטות הצמחים, בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים. 

בדיקת רשות התחרות העלתה, לכאורה, שחלקה של ויסוצקי עולה על מחצית מכלל האספקה במגזר הקמעונאי בשווקים הבאים: תה ירוק, חליטות צמחים ותה שחור בטעמים. בנוסף, ישנן ראיות לכאורה לכך שויסוצקי מחזיקה בכוח שוק משמעותי בשווקים אלה ובשוק התה השחור. 

יש לציין כי נכון להיום, ויסוצקי אינה בגדר "ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, ועל כן לא חלים עליה כלל החובות המושתים על ספקים גדולים מכוח חוק זה. ככל שויסוצקי תוכרז כמונופול יחולו על ויסוצקי איסורים נוספים מכוח קביעתם בחוק המזון כגון איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון.

כאמור, הכרזה על ויסוצקי כבעלת מונופולין כפופה לשימוע בפני הממונה על התחרות.

תגובת החברה

מויסוצקי נמסר בתגובה: "היבוא בקטגוריית התה חופשי ופתוח לכולם, אין מכס, אין הגנה או קדימות למוצר ישראלי ולראייה יש המון מותגים שמיובאים ומשווקים על ידי קונצרנים ענקיים בינלאומיים – והצרכן חופשי לבחור בין כל האפשרויות, לפי טעמו. ויסוצקי שומרת על האיכות הגבוהה של מוצריה כשהצרכן הישראלי הוא בראש מעייניה ויודע להעריך זאת. מעולם לא היינו מונופול, או התנהגנו כמונופול, וכשתשומות הייצור וחומרי הגלם עלו, לא העלנו את מחירי התה. גם בעבר כשרשות התחרות ערכה בדיקה לעומק, החליטה שלא להכריז על ויסוצקי כמונופול וכך נוכיח גם הפעם. אנו גאים להיות חברה ישראלית מצליחה אשר הקימה מפעל בגליל ומעסיקה, בגאווה גדולה, מאות עובדים בפריפריה".

מונופול שימוע תחרות תה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד