כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
היועמ"שית אישרה

אחרי פרישת שמעון לביא: מפקד חדש למחוז צפון

המפכ"ל הודיע הערב על מינויו של תת ניצב שוקי תחאוכה למפקד מחוז צפון, לאחר פרישתו של ניצב שמעון לביא | שבתאי: "מאפייניו הייחודיים של המחוז מחייבים את העומד בראשו ביוזמה וביצרתיות"

אחרי פרישת שמעון לביא: מפקד חדש למחוז צפון
תנ"צ שוקי תחאוכה צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, החליט למנות את תת ניצב שוקי תחאוכה למפקד מחוז צפון, כחודשיים לאחר פרישתו של מפקד המחוז ניצב שמעון לביא. עם מינויו, יקבל תחאוכה דרגת ניצב. לביא, כזכור, הודיע על פרישתו מהארגון בעקבות האסון במירון בו נהרגו 45 בני אדם. היועצת המשפטית לממשלה אישרה את המינוי.

תנ"צ שוקי תחאוכה, בן 54 נשוי ואב לשנים הוא בן העדה הצ'רקסית, הוא התגייס למשטרה בשנת 1990 ומכהן כיום כסגן מפקד מחוז צפון. בין תפקידיו הבולטים שמילא לאורך השנים במשטרה: מפקד על יחידת המסתערבים ברצועת עזה, מפקד מרחב עוטף ירושלים של מג"ב, מפקד מגב צפון ומפקד מרחב העמקים.

תנ"צ שוקי תחאוכה. צילום: דוברות המשטרה.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי מסר: "מחוז צפון הוא מהמחוזות המשפיעים ביותר על מפת הפשיעה בישראל. שוקי הוא קצין ומפקד עתיר ניסיון עם רקע מבצעי עשיר בתפקידים מרכזיים במג"ב ובמשטרה הכחולה. מאפייניו הייחודיים של המחוז מחייבים את העומד בראשו ביוזמה וביצרתיות ושוקי הוא הקצין המתאים ביותר לפקד על מחוז צפון ולהמשיך את המדיניות ההתקפית וחסרת הפשרות מול העבריינים וארגוני הפשיעה בדגש על אלו שבחברה הערבית".

"אני גאה למנות את הניצב הצ'רקסי הראשון במשטרת ישראל ואני מאחל לו הצלחה בתפקיד ולמפקד המחוז היוצא, ניצב שמעון לביא אני מודה על עשרות שנים של חברות ודרך משותפת ותרומה ענקית לביטחון המדינה וכלל אזרחיה. במהלך כהונתו כמפקד המחוז הוביל שמעון תהליכים מהפכנים במאבק בפשיעה תוך מתן מענה מבצעי אפקטיבי לחיזוק הביטחון של תושבי המחוז והמדינה כולה", הוסיף שבתאי.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר כי שוחח עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שהודיעה כי ניתן למנות את תחאוכה לתפקיד מפקד המחוז. "אני סבור כי בעת הזו תנ"צ תחאוכה, הוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון להמשיך את המאבק הנחוש בפשיעה בחברה הערבית, להגביר את הביטחון האישי של האזרחים והאזרחיות ולהוביל את המחוז אל עבר הפסגות הבאות".

מחוז צפון ניצב שמעון לביא שוקי תחאוכה מפקד מחוז מפקד משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד