ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חסדי השם

לאחר מאמצים רבים נפתרה הבעיה של אספקת ארבעת המינים

לאחר דיווחים בקנדה כי נאסר לייבא ארבעת המינים למטרות מסחריות, הצליחו עסקנים לקבל אישור להכניס ארבעת כמידי שנה. ארגון Cjhd המאגד את הקהילות החסידיות הודיע כי הבעיה נפתרה מול הגורמים האחראים. "ברוך השם אין איסור על יבוא ארבעת המינים ליהודי קנדה"

לאחר מאמצים רבים נפתרה הבעיה של אספקת ארבעת המינים
בדיקת לולב בשוק ארבעת המינים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון Cjhd המאגד את הקהילות החסידיות בקנדה הודיע כי לאחר מאמצים גדולים של עסקנים מקומיים, אין איסור על יבוא ארבעת המינים למטרות מסחריות. ויהודי קנדה יוכלו לקנות ארבעת המינים כמידי שנה. עסקנים מקומיים סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי מאז שהבעיה התגלתה הבוקר, הארגון יצר קשר עם פקידים מכמה רמות בממשלה הפדרלית והבעיה נפתרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנושא היה "מקרה של סיווג שגוי של הצהרה במכס, וברוך השם הענין טופל והאיסור בוטל". במשך כל היום אנשים רבים הגיעו לסייע בעניין, ובמיוחד חברת הפרלמנט האורתודוקסית רחל בן-דיין ש"באמת נתנה הכל בנושא" צוטט עסקן מקומי. העסקנים שרגא מילר ומנחם מאיר פייג פעלו מול גורמים רבים בממשל הקנדי. ובחסדי השם נפתרה סוגיית המכס בנוגע להכנסת ארבעת המינים לקנדה, והיבוא המסחרי של לולבים, הדסים וערבות יתאפשר כמו בשנים קודמות.

הסאגה הגדולה החלה הבוקר בקנדה ועליה דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', כאשר על פי הכללים החדשים, סוכנות הפיקוח המזון במדינה (CFIA) אסרה על יבוא מסחרי של לולבים ואסרוגים למדינה, והותירה עשרות אלפי יהודים בבעיה. אך כאמור לאחר מאמצים הענין סודר על הצד הטוב ביותר.

ארבעת המינים קנדה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד