כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשורה משמחת

החסידות קנתה את הבית הצמוד לקברי האדמו"רים

חסידות אלכסנדר ארה"ב קנתה את הבניין שממוקם ממול בית החיים בעיר, הבניין ישמש להכנסת אורחים לעם ישראל העולים להשתטח על קברי הצדיקים בכל ימות השנה. במקום מתוכנן מקווה, בית כנסת, מטבח, חדר אוכל, חדר קפה, ומספר חדרי לינה

החסידות קנתה את הבית הצמוד לקברי האדמו"רים
המבנה בעיירת אלכסנדר צילום: באדיבות המצלם

בשורה משמחת לחסידי אלכסנדר ארה"ב ומכל קצוות תבל. בשעה טובה ומוצלחת לאחר מאמצים רבים נחתם אתמול (שלישי) חוזה לבניין אשר ישמש להכנסת אורחים סמוך ונראה לקברי האדמו"רים בעיירת אלכסנדר שבפולין ע"י ה"וועד לשמירת קברי רבותינו" בשיתוף עם "וועד הכנסת אורחים אלכסנדר" שע"י חסידי אלכסנדר ארה"ב.

הבניין ישמש להכנסת אורחים לעם ישראל העולים להשתטח על קברי הצדיקים בכל ימות השנה, הבניין צפוי לעבור שיפוץ נרחב ותוספת בניה לנוחות הציבור. כמו כן במקום יהיה מקווה, בית כנסת, מטבח, חדר אוכל, חדר קפה, ומספר חדרי לינה. בימים אלה חברי הוועד יושבים עם אדריכלים וקבלנים כדי לקבל את התכניות הכי טובות למען הציבור ובעזרת השם לאחר החגים יתחילו בשיפוץ והרחבת הבניין ותינתן אפשרות לתורמים לקנות זכויות ולהיות שותפים בהקמת בית הכנסת אורחים סמוך לקברי האדמו"רים בעיירת אלכסנדר.

מטעם המארגנים נמסר: "ידוע כמה השמחה גדולה אצל הציבור מכל רחבי תבל שמגיעים להשתטח על קברי רבותינו הקדושים, שהיו מגיעים בלי תנאים בשיא החורף או בקיץ שאין אפילו מקום לנטילת ידיים ושלא נדבר על כוס תה חם בקור הפולני, אבל מה לא עושים כדי לחזור עם ישועות הביתה, וידוע על סיפורי המופתים שהיו אצל רבותינו הקדושים בחייהם, ולאחר הסתלקותם ממשיכים לשמוע על ישועות מעל דרך הטבע". הבניין ממוקם ממול בית החיים.

מאיר בולקה מייסד ארגון 'ג׳יינריישנס' העוסק בשימור בתי עלמין ובתי כנסת ומבנים יהודיים בפולין אמר: "זו שעת רצון מופלאה להחזיר עטרה ליושנה. הרשימה עוד ארוכה ובשעה טובה אנו זוכים לעוד בשורות טובות להגדיל ולהעצים את מספר ההכנסות אורחים בפולין. אני צופה כי המספרים עוד יגדלו בשנה הקרובה לאור חזרתם של יהודים לפקוד קברי צדיקים לאחר הקורונה ואין מנוס אלא להמשיך ולפעול להאדרת קודשי ישראל. כל זה אינו יש מאין אלא תולדה של עבודה רבה ומאומצת של פעילים המעוניינים לנעוץ עוד נקודה יהודית על מפת החסידות".

אלכסנדר ארצות הברית חסידות אלכסנדר פולין מאיר בולקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד