י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
ידה הארוכה של ישראל

חשיפת המבריחים: אלו האנשים שאיראן מנסה להסתיר

יחידת העברת הכוחות והנשק של משמרות המהפכה בסוריה נחשפת והם מסומנים כיעד של ישראל בדמשק. בתקיפה האחרונה שיוחסה לישראל, כוונו הטילים לעבר מחסנים, חניונים ואפילו מטה משרד הסיוע שבאחריות אותם בכירים שנחשפו ביממה האחרונה

חשיפת המבריחים: אלו האנשים שאיראן מנסה להסתיר
שלושת הבכירים שמבריחים נשק לתוך סוריה צילום: Iran International

במוצאי שישי ושבת, 25 ו-26 בספטמבר, בוצעה באזור דמשק תקיפה שיוחסה לישראל, היא כוונה במיוחד ל"יחידה 2250". יחידה זו מופקדת על קליטת ציוד וכוח אדם מאיראן לסוריה. משרד הסיוע לכוחות הלבנונים, המכונה יחידה 2250, הוא מוסד לוגיסטי איראני שהוקם בשנת 1990 ומהווה תת-קבוצה של יחידה 2000 ומנוהל על ידי אדם בשם סייד רזא. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

על פי הדיווח, המטה של ​​המשרד ממוקם בעיר דמשק, אך ישנם נציגים שונים של משרד זה באזורים שונים של סוריה, כגון פרברי דמשק, לטקיה, חמה, חלב ודיר א-זור. המשרד אחראי על קבלת הציוד הנכנס מאיראן לסוריה וכן על אחסונו, אחריות וניהול רכושם של כוחות הסיוע לחיזבאללה, ואף על ליווי ואירוח בכירים איראנים ובני משפחותיהם. הגעה לסוריה, ועניינים אלו מתואמים עם השלטונות בסוריה.

ספציפית, בתקיפה האחרונה שיוחסה לישראל, כוונו הטילים לעבר מחסנים, חניונים ואפילו מטה משרד הסיוע. חלק מהמקומות הללו משמשים בדרך כלל לאחסון ציוד צבאי; מקומות שנמצאים בלב שכונות אזרחיות בסוריה ומהווים סיכון משמעותי לאזרחים באזור. השמות והתמונות של כמה אנשי מפתח במשרד הסיוע לכוחות הלבנונים נחשפו, והאיראנים במבוכה, האנשים הללו ניסו להישאר אנונימיים ככל האפשר.

סייד רזה, ראש משרד הסיוע

סייד רזא הוא ראש משרד הסיוע בסוריה וסניף דמשק. הוא נמצא בזירת הפעילות של הרפובליקה האסלאמית באזור מזה שנים רבות, ובעבר עבד כראש מחלקת הסיוע בטהרן במשך מספר שנים.

עבדאללה עבאדי

עבדאללה עבאדי הוא סוכן העברת הנשק באמצעות טיסות אזרחיות עם נוסעים במשרד הסיוע. הוא אחד מהחברים המרכזיים במשרד בסוריה בראשותו של סייד רזה, הפעיל בתחום התמיכה והמשלוח של כבודת היד בטיסות נוסעים מאיראן לסוריה.

מייסם קטאבי נציג העברות במשרדי סיוע

מייסם קטאבי, שירת בעבר ביחידה 190 של יחידת ההעברה של כוח קודס, משרת כעת במשרד הסיוע בסוריה בפיקוח סייד רזא, ואחראי להעברה וקבלה של נשק ואנשים בצד הסורי.

למשרד מספר תפקידים, ביניהם תיאום העברת אמצעי לחימה (כולל אמצעי לחימה מתקדמים וציוד צבאי אחר) וכן אנשי צבא מאיראן. הנקודה החשובה היא שמוסד זה פועל בלב המשטר הסורי ואזרחי המדינה הזו לטובת האינטרסים של האיראנים בסוריה וחיזבאללה בלבנון.

איראן משמרות המהפכה סוריה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד