כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יחמוק מהסנקציות?

הצעד של המיליארדר מאסק לטובת אזרחי איראן

אילון מאסק אמר שהוא יבקש מממשלות העולם לפטור את חברת הלוויין שלו מהסנקציות שהוטלו על איראן כדי שהחברה תוכל לשדר את האותות שלה לרפובליקה האסלאמית לטובת אוכלוסייתה

הצעד של המיליארדר מאסק לטובת אזרחי איראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

אילון מאסק אומר שהוא יבקש מממשלות העולם לפטור את חברת 'סטארלינק' מהסנקציות שהוטלו על איראן כדי שחברת לווייני האינטרנט שלו תוכל לשדר את האותות שלה לרפובליקה האסלאמית לטובת אוכלוסייתה שנאנקת תחת משטר רצחני ואלים שיורה באזרחים באש חיה.

מאסק, האדם העשיר בעולם בזכות השליטה שלו ביצרנית המכוניות החשמליות טסלה, כתב בטוויטר שהחברת לוויינים שלו המשווקת "אינטרנט פס רחב במהירות גבוהה במקומות מרוחקים וכפריים ברחבי העולם". משרתת את כל שבע היבשות של כדור הארץ, כולל אנטארקטיקה.

עיתונאי מגרמניה שכותב עבור תאגיד השידור הגרמני DW בשפה הפרסית, פרסם תגובה למאסק בתקווה שאיל הטכנולוגיה יתייחס אליו. "אני בטוח שלא תענה על זה מר מאסק, אבל האם זה אפשרי מבחינה טכנית לספק את סטארלינק לעם האיראני?" שאל ארפן קאסראי. "זה יכול להיות גיים צ'יינצ'ר בעתיד". מאסק השיב: "סטארלינק תבקש פטור מהסנקציות האיראניות בהקשר זה".

אגוסטין אנטונטי, פעיל זכויות אדם שמדווח על אמריקה הלטינית, הפציר במאסק לבקש פטור דומה כדי שסטארלינק תוכל לספק גישה לאינטרנט בלתי מוגבלת לתושבי קובה. "האם אתה יכול לעשות את אותו הדבר עבור מדינות אחרות תחת דיקטטורה כמו קובה למשל?" שאל אנטוני. "אתה תציל כל כך הרבה חיים. "מאסק השיב "אוקי".

אנטונטי אסיר תודה המשיך בציוץ ששיבח את מאסק. "סטארלינק הוא תקווה למאבק לחופש באמריקה הלטינית, אנו סומכים עליך, תודה רבה על עזרתך", כתב.

מוקדם יותר השנה, מאסק החל לספק לאוקראינה גישה ללווייני אינטרנט של סטארלינק לאחר שרוסיה פתחה בפלישה למדינה והשביתה את האינטרנט בחלקים שונים במדינה.

אילון מאסק קובה איראן לוויין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד