כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרטים חדשים

הותר לפרסום שמה של הנרצחת הי"ד בפיגוע בחולון; כך אותר המחבל

הבוקר נמצאה גופתו של מוסא צרצור, שחשוד בביצוע הפיגוע אתמול בחולון בו נרצחה שולמית רחל עובדיה הי"ד בת ה-84 | המחבל נמצא תלוי באתר בניה בעיר תל אביב לאחר ששם קץ לחייו | הוא אותר בעקבות דיווח של אזרח שיצא מבית כנסת והבחין בגופת אדם תלויה | כל הפרטים

הותר לפרסום שמה של הנרצחת הי"ד בפיגוע בחולון; כך אותר המחבל
הזירה בה נמצאה גופת המחבל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הותר לפרסום כי שולמית רחל עובדיה הי"ד היא הנרצחת על רקע לאומני אתמול בחולון, המנוחה הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים.

הבוקר נמצאה גופתו של מוסא צרצור, שחשוד בביצוע הפיגוע אתמול בחולון בבניין נטוש ברחוב בר כוכבא בתל אביב. המחבל נמצא תלוי וככל הנראה שם קץ לחייו. המחבל נמצא לאחר שהמשטרה המשיכה הלילה בחיפושים אחרי מוסא צרצור, בן 28 מקלקיליה, שנחשד בביצוע הרצח של הקשישה בת ה-84 אתמול ברחוב החשמונאים בחולון. 

מדוברות מד"א נמסר: בשעה 07:14 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על גבר מחוסר הכרה ברחוב בר כוכבא בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של גבר בן 28.

מרלן בריצנסקי, פרמדיקית מד"א שהוזעקה לזירה שבה נמצאה גופת המחבל, סיפרה: "ראינו גבר מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וקבענו את מותו. תוך כדי הבדיקה הרפואית עלה בי חשד שמדובר בגופת אדם חשוד, העברתי מיד דיווח למוקד מד"א שהזעיקו את המשטרה שהגיעה למקום במהירות וממשיכה בטיפול באירוע".

תת-ניצב חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח, אמר הבוקר: "מיד לאחר האירוע אתמול, מהתובנות שלנו שהמחבל נמצא בבריחה מזירת האירוע, הופעלו ברחבי חולון ותל אביב מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, בפריסה רחבה לצורך לכידה של המחבל ומאמץ נוסף לתרום לתחושת הביטחון של תושבי אזור חולון ותא. במהלך הלילה התקבלו עשרות דיווחים על אנשים חשודים שעונים לתיאור של המחבל. במאמץ משותף עם השב"כ, לוחמי מג"ב, כוחות סמויים ומיוחדים נבדקו כל הדיווחים".

על איתור גופת המחבל סיפר בובליל: "בשעה 07:00 התקבל דיווח נוסף מאזרח שיצא מבית כנסת, הלך על דיזנגוף, הבחין בגופת אדם תלוי והזעיק את המשטרה. כוחות שהגיעו למקום הבחינו בגבר שעונה לתיאורו של המחבל כשהוא תלוי. כמה דקות לאחר מכן בוצע זיהוי, התברר שמדובר בגופת המחבל".

טל לב רם דיווח כי המחבל מחולון נעצר לאחרונה לאחר שעורר את חשדם של שוטרים קהילתיים עירניים בחולון באתר הבניה. מכיוון שהיה לו אומנם היתר כניסה לישראל לחיפוש עבודה אך עדיין לא היתר עבודה הועבר לתחנת משטרה אך בסופו של דבר שוחרר, כנראה לאחר התייעצות עם השב"כ. עד 2012 המחבל היה מנוע משטרה (לא על רקע בטחוני) להיכנס לישראל. המניעה נמחקה בשנה זו. במהלך התשאול הראשוני בשטח שנעשה לו חזר כמה פעמים על המילה מוחבארת. עוד אמר, כי "בשורה התחתונה עבד ללא היתר וללא אישור מעסיק, שאמור לחתום שהוא מעוניין בו כפועל ואז בהתאם לאישור מערכת הביטחון מונפק אישור עבודה. על פי עדויות שוטרים המחבל חזר על המילה מוחבארת, בספק טענה שהוא עובד עם המודיעין הישראלי וזה מה שהוביל להפניית פרטיו לשב"כ".

נצ"מ שלומי שגיא, ראש חטיבת הדוברות במשטרה, אמר בגל"צ: "בשבועיים האחרונים המחבל תושאל פעמיים בידי שוטרים, הוא תושב שטחים שהעלה חשד. לא נמצא עליו דבר - הוא לא נשא סכין, יש לו אישור עבודה ואין בעברו אישומים. השוטרים בדקו אותו, ראו רישיון עבודה, אז הוא המשיך בדרכו".

סנ"צ ‎אלי לוי, דובר משטרת ישראל, ב-103fm על הפיגוע בחולון: "אנו בודקים האם אותו מחבל נתעב הופעל, האם יש לו שותפים, האם מישהו נתן לו את אמצעי הלחימה, האם מישהו תדרך אותו ועמד מאחוריו, או שמדובר במחבל בודד". עוד אמר על מציאת גופת המחבל מהפיגוע בחולון: "חלק מהתחקיר הוא להבין איפה הוא היה בשעות מרגע הפיגוע ועד שהוא נמצא ללא רוח חיים בת"א. להגיד שהוא טייל והלך לאיטו ללא הפרעה של המשטרה - פשוט הגדרה לא נכונה".

משטרת ישראל חולון פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד