כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שאלת הקלון

השופט דחה עתירה נגד דרעי: "בקשה תיאורטית"

יו״ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, דחה עתירה שהוגשה נגד מועמדותו של אריה דרעי במפלגת שס | לדבריו: "טרם בשלה העת לדון בסוגיית כשירותו של המשיב להתמנות לשר"

השופט דחה עתירה נגד דרעי: "בקשה תיאורטית"
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו״ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25 דחה היום (רביעי) עתירה שהוגשה נגד מועמד ש״ס אריה דרעי, בבקשה לקבוע כי בעבירות בהן הורשע לפני כמה חודשים במסגרת עסקת הטיעון יחול קלון מה שימנע ממנו לשמש כשר בממשלה הבאה.

השופט יצחק עמית דחה את העתירה על הסף. תוך שהוא מציין בהחלטתו כי "הבקשה היא תיאורטית לחלוטין בשלב זה", הוא דחה את ההכרעה לאחר הקמת הממשלה, אז ככל הנראה תוגש עתירה לבג״צ שיצטרכו לתת מענה בנושא.

"מכל מקום", כתב השופט עמית בהחלטתו "משהבחירות עדיין לא התקיימו; משתפקיד הרכבת הממשלה טרם הוטל על מי מחברי הכנסת; משהרכב הסיעות אשר ירכיבו את הממשלה אינו ידוע לאיש ומשחלוקת תפקידי השרים עדיין לא החלה ומועד השבעתם מעל בימת הכנסת לא נקבע – ברור שטרם בשלה העת לדון בסוגיית כשירותו של המשיב להתמנות לשר".

כזכור, לפני מספר חודשים חתם אריה דרעי על עסקת טיעון במסגרתו הורשע בעבירות מס קלות, אך בית המשפט לא עסק בנושא הקלון מאחר ודרעי התפטר מהכנסת. כעת עם חזרתו הצפויה לכנסת שאלת הקלון תצוף בעיקר בעת שיבקש לשוב לכהן כשר בממשלה.

קלון בחירות לכנסת ה-25 עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד