כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פאניקה גדולה ברוסיה

טיסות לחו"ל אוזלות: המונים נמלטים מגזירת הגיוס של פוטין

כמעט כל הטיסות מרוסיה ליעדים זמינים נמכרו אחרי שפוטין הכריז על גיוס "חלקי" מתוך 25 מיליון חיילי המילואים במדינה. מי שניסו לחצות את הגבול סיפרו כי במקרים בודדים נעצרו צעירים ונמנעה יציאתם | תושב מוסקבה: "יש הלם, אף אחד לא רוצה לצאת למלחמה. רבים מנסים לעזוב"

טיסות לחו"ל אוזלות: המונים נמלטים מגזירת הגיוס של פוטין
אילוסטרציה צילום: pexels

כמעט כל הטיסות מרוסיה ליעדים באירופה נמכרו היום (רביעי) לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הכריז על גיוס "חלקי" של 25 מיליון חיילי המילואים במדינה. טיסות ממוסקבה לבירות ג'ורג'יה, טורקיה וארמניה - שאינן דורשות ויזה לרוסים - ל-21 בספטמבר לא היו זמינות תוך דקות מהכרזתו של פוטין, על פי אתר הנסיעות המוביל של רוסיה, aviasales.ru.

עד הצהריים שעון מוסקבה, גם טיסות ישירות ממוסקבה לאזרבייג'ן, קזחסטן, אוזבקיסטן וקירגיזסטן הפסיקו להופיע באתר. עם השמועות על סגירת גבולות, הודיעה חברת הרכבות של רוסיה ש"עדיין" לא קיבלו התראה לאסור על גברים בגילאי 18 עד 65 לקנות כרטיסים.

ערוץ טלגרם שאוסף דיווחים של נוסעים רוסים מחציית הגבול, אמר כי הוא קיבל דיווחים בודדים של שומרים שמנעו מגברים בגיל צבא לעזוב את רוסיה. נתוני כרטיסי הטיסה עולים בקנה אחד עם "איך לעזוב את רוסיה" בראש החיפוש של גוגל ביום שלישי בלילה, אז תוכנן נאומו של פוטין לפני שהוא נדחה להיום (רביעי) בבוקר. הרקע לדבריו של פוטין הוא האבדות גדולות שסופגים כוחותיו בשדה הקרב באוקראינה על רקע מתקפת הנגד של קייב.

יואב זהבי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מדבר עם אנשים ברוסיה וכך הם אומרים: תושב מוסקבה: "כולם בהלם, אף אחד לא רוצה לצאת למלחמה. רבים מנסים לעזוב". אזרח נוסף ששוהה ברוסיה: "אין רצון למות למען פוטין. עדיף להיות תחת המערב ה'נרקב' מאשר איתו".

על המצב בחזית אומר תושב מוסקבה: "הממשלה כנראה לא אומרת לנו את האמת. בהתחלת רבים היו בעד ה'מבצע המיוחד' אבל היום דעת הקהל השתנתה. מדוע, עם 6,000 הרוגים, מגייסים עכשיו 300,000 איש?".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה טיסות מוסקבה גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד